Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 7 juli 2020

Varning, kan ge men för livet......

eller ja de kan ge men för livet för dom som inte gilla julen =P 


Då jag inte ha använt min kamera sedan julen förra året hade jag en massa julbilder som jag aldrig lagt ut, som jag aldrig ens kollat på. Vart så julsugen när jag såg dom så kände jag måste bara lägga ut dom =) 
Leo va lite sjuk å jag va lite sjuk så man var inte hyper så att säga men vi mådde bättre än julen 2018 då vi va RIKTIGT sjuka med feber å faan ans moster =/ 

Men här kommer några bilder från julen 2019....



Började med att öppna några paket i soffan, nyvaken...vi sov i soffan som vi alltid gör när man är sjuk. Mysigt som tusan och nära till granen när man ska öppna julklapparna :P 
Här ett lite mer special paket, special inslaget från mamma =) 



Minecraft saker är alltid uppskattade och nu är det minecraft lego som gäller tydligen =) 


Ballongen va snabeln på en paketinslagning jag hade gjort, att sedan blåsa upp den va tydligen nästan lika roligt som paketet i sig =) 



Utrustad för nerfgun krig =P 
Om de någonsin blir en Zombie invasion på jorden ska jag ha sonen på min sida, han skjuter allt =) 



Årets julvärd, kul att se...tyckte hon passade på något sätt =) 


Leo och pappa håller på med lego, bygga är rätt kul ....man blir aldrig för lego va ? ;)  Bara att sedan man fick barn ha man något att skylla på =) 




Klassiker, jag MÅSTE se Kalle Ankas jul klockan 15,00 än om jag så är döende så ska jag se det...utan det är det ingen jul. Och så kan man all text så man sitter och sjunger med i varenda sång.....mmm....de är julstämning det =) 



När man be sin son sitta snällt å fint bredvid Maja bara så man får ett kort och herrn vägra så man nästan måste hota..hahahahaha....buttergök :=P



Lilla fina Maja fick en leksak som i alla fall levde ett liiiitet tag =) 


Middag, krubb hade vi då så det räckte, å mätta vart vi också =) 



Även Maja fick en jultallrik med massa götta på, tro inte hon heller klaga. Men kan lova hennes nog vart riktigt lång där ibland, den va mer ovanpå bordet än under =) 


KAKOOOOOR, självfallet måste man ha en massa kakor som man kan pula i sig efter middagen. När man sitter där mätt efter julmaten, knäpper upp byxorna så kanske man kan få i sig nån kaka på köpet också =) 



Få se hur många kak sorter jag kommer göra detta år men nog kommer det bli ungefär lika många, men vet några redan nu jag kommer byta ut och göra andra typer. Nu när jag också ha fler som vill ha kakor till jul så ger det mig en morot att baka mera =) 
Jag får fylla vänners frysar och magar i år igen, även nya vänner ;) Dom vet inte va dom gett sig in på, umgås med mig runt juletid innebär att du kommer rulla fram så när nyårslöftet sedan kommer så kommer du bara ha ett enda löfte... hålla sig en bit från Kiwi nästa jul så man inte går upp 20 kilo på en månad =) 

Kan lova att nu så kliar alla mina julnerver, jag vill julpynta, lyssna på julmusik....ha JUUUUL.... men jag få hålla mig till mina julpyssel ett litet tag till. Men om mindre än 4 månader kör jag igång fullt ut...mohahahaha =) Redan börjat köpa julklapparna så jag är nästan klar =P 
Jag må va galen men jag är fruktansvärt söt också ;) 

Hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar