Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 22 juli 2020

En vecka med knas Leo....

En vecka med knas ungen min gör att man glömmer bort att göra saker man ska göra, hjärnan mos så saker kommer i efterhand även så kallade blogginlägg =) 
Se att veckan man ha honom så glömmer man bort att ta bilder också, finns en anledning varför jag ha en MASSA att göra listor, köpa listor å bra att komma ihåg listor. För jag kan lova 3 minuter efter man börjat göra något så kommer....

"mamma jag vill gå ut"
"mamma han sa så, han gjorde så, han peta på mig"
"mamma vart är mina leksaker"
"mamma de är stopp i toaletten"
"mamma det är krossat glas på golvet"
"mamma jag är ett stort blåbär" ?!?!? 
"mamma vad är den här konstiga pinnen i ditt nattygsbord" (ni kan juh gissa)

(min son kom in, blå...överallt...inte bara i käften, jävla tuggummi som färgar allt)

Yber suck, så när man ha sonen gör man INGET som tar tid utan de ska kunna avbrytas när som helst. Så alla saker som är lång tid på ja dom få vänta till veckan jag är själv, lite pyssel hinner jag med nu också men nu styper det i ...jag behöver allt från färg till penslar till olika saker. Så loppisar besökt och second hand butiker är något som kommer besökas några veckor nu....

Vi hann med några loppisar i måndags, men några hade som stängt (corona) och vissa ha så sjukt dåliga öppettider, det är en timme här å en timme där....inte helt hållbart när man ska färdas en bit.....
Fann en som ....ja....både jag å Gunhild tyckte att hit blir det inte igen. Det va så SJUKT mycke saker där, allt låg bara kastat på varandra, inte städat dom närmsta åren så tjocka lager av fett å damm. Mycket va också trasigt, vet inte helt va dom tänkte med den där loppisen =/ Kan säga RÅTTOR ha dom också....va råttskit på många tallrikar....sååå.....urk......
Å så pass trång att mitt breda arsle hade svårt att så sig fram ibland, en sak är att dra in magen så man kommer förbi och fram men hur FAAN drar man in rövva så man kommer förbi och fram....
Bara att försöka göra sig så LÅNG som går....


Men jag hitta en tavla, kul när man såg gubben som tog betalt. Han kollade på tavla och tyckte den va så fiiiiin, den va så vacker, härlig text fin färg...å så kommer jag med...."äh, innehållet vill jag inte ha jag vill bara ha ramen" ÅÅÅÅÅÅH va han surna till, mumla något med slöseri å bla bla...jag slog dövörat till =) Vad jag ska göra med saken ska han skita i...han ska va glad han få sälja något i de där rått boet...hua.....


Hittade även sjuuukt sexiga innersulor till Leos skor....hahaha.....kanske inte passar i färgen men nya innersulor behövdes till hans tenniskor. Hål....genom innersulan....han sliter ut skorna den pojken !!! Lär måsta köpa nya till hösten nu igen, så äre när sonen min ALDRIG är stilla =)



Några fina små uppläggningsfat, Thess gav mig en ide så nu ska jag försöka hitta några gammaldags snygga både stora och små tallrikar, uppläggningsfat. Vi ska nämligen testa att bygga en typ av låda som man sedan ska kunna ta kort i för att kakorna jag baka och maten jag gör ska fotograferas snyggt. 

Som på jul...oftast lägger jag inte ens upp kakorna jag ta bara kort där på plåten å hur snyggt är det från en skala. Så....jag ska testa göra annorlunda, att de sedan inte bli lika snyggt som i tidningen men de behöver jag inte...vill bara lära mig fotografera på ett annat sätt, tänka annorlunda =) 

Man blir aldrig för gammal för att lära ha jag hört ?!?! 

Sedan orka man väl inte göra det med ALLA kakor men nån gång nu å då =P 
Mena, jag baka ett ANTAAAAAAL kakor på jul så kommer inte ha ork å tid att göra de "pretty" för alla som ska se bilderna men nån gång nu å då kan man gå snäppet längre =) 
Om inte annat så få jag lära mig fota på ett annat sätt, skulle gått foto kurs då fota är något jag älska...så länge jag är BAKOM kameran å inte framför...hahahaha....

Har en amerikansk vän som skrev detta och tyckte det va fint sagt....

"When you’re a plus size woman, people like to say "Yeah, she's cute in the face." As if being full figured is such a disgrace. Honey, I’m cute in the face, and I’m thick in the waist. Thick thighs save lives! 
I look good whether I’m in cotton, jeans or lace. Thick thighs pretty eyes!I’m beautiful, vibrant and above all, smart!😉 
There's more to me than my weight, I also have a heart of gold!! Yes, my clothes may be a bigger size, that just means I'm a bigger prize. We all are not self-conscious about our weight. So don’t think your small frame gives you more pull, I’m a fabulous curvy woman with a figure that's full.
I’ve believed for too long that my heart is bigger than my waist!!! We all have feelings and should never be judged based on the numbers on the scale!!"


Och sedan på tal om att jag glömmer saker, jag gjorde en korv pasta gratäng i ugnen här om dagen. Vi hann båda käka av den SEDAN kom jag på att jag skulle juh fotografera den också så ursäkta att den inte är....full...hahahah...
Sonen älskade den efter många om och men =D 



Denna gjorde jag lite mer LEO vänlig så den är inte så stark som jag ville ha den men jag vände i....

Falukorv
Grillkorv
2 Gul lök
1 Champinjoner
1 Mini majs
2 påsar riven ost (cheddar)
1 burk smält ost
Feta ost
Kött och grill krydda
Pasta (kokt)

Bara koka pastan enligt anvisningarna.
Häll bort vattnet och blanda i smälta osten och nästan all riven ost, champinjoner. 
Blanda och vänd upp i ugnsform.
Skiva löken tunt och lägg ovanpå. 
Skär korven i tuggbara bitar och stek på, vänd sedan över pastan. 
På med mini majs, lite kött och grillkrydda, smula sönder feta osten ovanpå.
Sedan sist..vänd över resten av den rivna osten. 
In i ugn på 225grader 20 minuter...

NOM NOM NOM, men nästa gång vill jag gärna ha lite...krydd korv tack =) 

Gratänger är så underbara då man kan blanda i precis vad man vill å de blir bara...så gött =) Ska göra min underbara taco pasta gratäng till veckan ha jag tänkt, då man inte ha sonen för den kan bli lite...um...stark om man ha otur =) Äääälska taco krydda... =P

Men nu får det bli diska å sedan en lunch, tro de få bli rester så det går fort..har lite andra saker att göra idag som jag inte får missa å sedan kommer främmande så  =) 

Kram på er alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar