Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 26 juli 2020

Vad hände? Varför sluta jag?

...det var en del av mig men jag bara slutade ? Någonstans på vägen ha jag tappat en av mina stora passioner som jag brunnit för hela mitt liv, de slutade att betyda något men förstår inte varför ?!?!

Sitter och kollar tillbaks på bilder och jag ser inte samma glöd längre, mer som att man gett upp om det hela. Men om man ha en brinnande passion för något bruka man verkligen bara ge upp så där ??
Jag vet jag fick barn, jag sov mindre, gick in i väggen och så braka hellvettet loss när alla andra saker runt mig börja hända så någonstans där tappade jag tråden. 

Kanske ska se det som ett friskhetstecken att jag faktiskt NU märker att jag saknar det....mena jag ha sett på bilderna förut men aldrig tänkt på det. Men nu va det som att titta på bilder som känns som dom inte ens är mina...jag vet att det är mina, vet jag ha gjort det men ändå känns det så främmande....
Vad är det jag tänker på undre du....matlagning!!!!! Jag brann så för att hitta på nya rätter, experimentera, verkligen tänka utanför ramarna men nu......nu gör man samma gamla vanliga mat utan att ens testa sig fram å jag blir så lessen när jag ser det =( 


Jag ha tappat min glöd för just matlagning, bakning också...visst jag baka men absolut inte med samma drift jag hade förut. Jag ha verkligen suttit hela natten och börjat fundera varför sluta jag, de va juh en av sakerna jag gjorde för att göra mig glad. 

Bakning, matlagning och pyssel ha alltid legat mig nära om hjärtat...
....det får mig må bra så varför sluta jag ?!?!

Jag ha listat ut några orsaker och jag börja se en helhet av det hela, förut så älskade jag att baka, göra god mat för jag hade en pojkvän. Det va kul att experimentera, leta sig fram, göra pojkvännen glad...men ska man bara sluta för man inte ha en pojkvän ?? Kan man ändå inte göra god mat ??? Ha en massa vänner som skulle älska att bli bjuden på mat så varför slutade jag bara för man inte ha nån att göra maten till. 


Nu ha Leo blivit så pass stor han klarar sig själv på ett helt annat sätt och han gilla faktiskt att testa viss ny mat så kan inte skylla på honom. Man ska kunna göra god mat än fast man är singel, vist det är inte lika kul då det är bara jag som ska äta den men de går ALLTID att bjuda hem nån vän....ska jag skylla allt på jag är singel ??? 
Maten är dyr....där är också en bov i dramat så att säga men man behöver inte göra ny mat varje dag, stora dyra maträtter jag va riktigt bra på att hålla ned matkostnaden förut  och ändå hitta på en massa mat så nog borde jag väl kunna göra det igen ? 


Jag har i alla fall tänkt och funderat, jag tänker inte ge upp en av mina stora passioner i livet bara för man är singel eller för det är dyrt eller för man ha barn....nej.....jag ska börja ta tillbaks det hela. 
Men jag ta det i babysteps som jag gör med allt i mitt liv, det funkar för mig. Jag kan inte rusa in i saker bara så där jag måste ta det i babysteps än vad det handlar om......

Så jag lagt upp ett schema, lista...va man nu kan kalla det =) 
Så det kan komma lite mera mat och bak bilder här framöver, mena det jag bakar ha jag många vänner som offrar sig för. Gör jag mat...ja men....samma där, har alltid vänner jag kan utfodra =) 


Då man börjat må så pass mycket bättre, saker börja falla på plats igen och den vägen jag själv plöjer fram börja ta form så kan man börja ta in lite andra saker i sitt liv igen som legat på is i flera år. Faan jag ha dejtat ska jag väl klara av detta också? Dock gav jag upp om att dejta det är bara ett faanstyg..hahaha...men maten, bakningen.....den sviker inte =) 

Så advents middagarna kommer tas upp igen, få se vilka man bjuder till det =) 


Sedan ska bakningen öppnas på annat sätt....jag ska våga experimentera mer som jag bruka göra. Mena blir det skit av det hela...DET GÅR ATT SNÖRA!!! Jorden går inte under för det, bara kasta och gör om =) Håll tummar och tår för det ska gå som jag...tänkt.....puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar