Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 6 juli 2020

Mamma, mina badleksaker är skitiga...


Sedan man vart mamma så ha man verkligen blivit allt i allo, när man söker jobb borde det räknas som en erfarenhet att ha barn.....
-  Ja vad ha du jobbat med?!?!
- Jag är en mamma!!! 
Det om något borde väga fasiken tungt, man har alltid 100 bollar i luften som ska fixas, donas, bokas, uträttas, matas, tröstas, sömnlösa nätter så man kan mer eller mindre ha jobb vilken tid på dygnet som helst vi sover ändå inte =) 
Borde få ett diplom man kan rama in i guld ram och köra upp i näsan på dom som inte ha barn för en sak är säker...vi kan lite mer än alla andra och vi är inte rädd att bli skitiga om fingrarna =) 


Som hur många barnföräldrar håller inte med mig att när man precis ha städat i fleeera timmar och det är så himla fint, det glänser, luktar gott, så vänder man ryggen till i 1 sekund.....räcker med 1 sekund....så när man vänder sig tillbaks ser ut som en tornado gick genom lägenheten. Den verka missat aaaalla andra lägenheter men icke min !?!?!? Målsökande tornado finns det ??? 


För inte tala om all detta jävla GRUS I HALLEN...min son är expert på detta så snart kommer jag låsa dörren å säger DU KOMMER INTE IN FRÅNS DU GÅTT UT PÅ BRON Å HÄLLT UR ALL GRUS UR SKORNA!!!!! Vi ha absolut en fin barnpark här och många barn leker här, så det är full rörelse från morgon till kväll, men så ha man en son som kuta ut och in över 10 gånger varje dag och varje gång så kommer han in...ställer sig i hallen...ta av sig skon och HÄLLER UR ALLT FRÅN SKON på golvet så man ha sin egen lilla sandlåda i hallen. 10 gånger så kan jag lova man kan lätt bygga sandslott här!!!! 

Som om detta inte är nog så springer faanskapet GENOM gruset om å om igen så de sprutar sand plötsligt i HELA lägenheten. Jag vet inte ibland om det är golvet jag dammsugar eller om jag faktiskt står UTE och dammsugar för de smattrar så i röret jag börja bli fundersam, inte undra på jag få byta dammsugar påse nästan varje vecka ?!??!?! 

Roligaste är att man ser i hallen vilken årstid det är ute, vinter ja men då ha man snö exakt överallt även på väggarna för mössan måste man skaka av !??! Vår ja men då är det en insjö i hallen så mamma måste lägga ut en handduk på golvet, å stövlar som ska hålla vatten ute ha vi nu märkt håller också vatten inne (vilket är mer vanligt än att vatten är utanför Leos stövlar ? =) Sommaren ja men då ha vi massa grus överallt å gärna små vassa stenar mamma ska kliva på men så kommer hösten å det är en liten blandad tid. Vi ha både grus, vatten och en sjuhellvettes massa löv i diverse färger för löv är så himla fin dom måste vi tydligen ta in ..hahahaha...så vet du inte vad det är för årstid ute kolla i hallen =) 


Så nu till Leos badsaker, så vi inte ha badkar så kör vi med en jätte balja och ha gjort det många år. Få skrubba den ofta speciellt nu på sommaren för när han ha badat så är det en SVART rand i badbaljan...han är inte precis ....ren....när han badar...hahhaah....
Men jag är så glad att han börja gilla bada/duscha för de är något han alltid ogillar...vatten över huvudet men nu går det faktiskt bra...han har tränat en massa =) 
Så nu kan han stå å duscha, låta vattnet rinna ned på huvudet över ansiktet och ned utan att få panik...


Så kommer han till mig idag, maaaaamma...mina badsaker är skitiga..slemmiga, äckligt.....
Tog mig en koll i hans låda och absolut, det är bara ställa sig och diska allt och slänga saker som är sönder. Vet inte hur ofta jag skurar dom men de blir rätt ofta, vatten som står...aldrig få torka...de blir äckligt å börja som mögla tillslut. Snor äckligt de vill jag påstå men nu är allt rent igen så ikväll få han leka med rena saker.....
Plus att nu ha han fått en...tanke ställare.....efter man badat/duschat häll ur vattnet från ALLA saker och kasta allt som är trasigt, så de inte mögla annars kommer mamma gå KIWI ANGRY BIRD MODE å slänga allt som jag vill slänga!!!!! Få se hur detta ska gå =) 


Små vatten kulor, bollar...va man nu kan kalla dom. Små kul att leka med då dom studsar överallt men ett sattyg att plocka upp som sedan för det är som sagt mer än en. Dom om något bruka ligga utspritt överallt i badrummet efter Leo fått tupp guck!!!!
Det är liksom bitter sött detta för...jag älska se sonen leka med dom för han kan hålla på i timmar men HATA mig själv för jag vet att än om han plocka upp dom flesta kommer jag hitta dom överallt ett bra tag framåt.....va gör man inte för sin barn ❤

Men nu, blir det att spela lite innan sonen komma in....igen.....för hundrade gången, för sedan äre sängen som är på tapeten. Få se vilken film de blir denna kväll...Grinch ingen kanske ? =P

Hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar