Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 25 juli 2020

Beslutsångest delux....

...att handla kläder är inte min stora passion. Men ibland ha man inget val, jag bruka ha en sweatshirtjacka som Vår/sommar/höst jacka. Jag behöver inte en vanlig typ av jacka då jag är så varm i mig så kokar blodet om jag ha allt för tjock jacka, å vindtät få den bara va på vintern annars är det kört. 

Så ska man tänka på jag ha ...um...former....jag är ett sugrör med en ärta nedstoppad i mitten så jag kan inte ha vilka jackor som helst. Måste va något med stretch om jag inte ska ha XXXXXXXXXXXXL typ å då blir den tält upptill och slimmad ned till...jätte sexigt..LOVAR!!!! 
Därav ha jag hellre lager, flera lager stretch, termo...då funka allt jätte bra. Som vinter jacka ha jag fleece, funka jätte bra om man inte ha samma vinter vi hade förra året då det mer regna än snöa. Fleece å regn hör inte ihop tyvärr...
Så nu när min "tröjja" jacka...va man nu vill kalla det börja gå trasig måste jag hitta en ny....det är svårt som faan när man är kort, rund, vill ha svart, stretch, lång måste den va och så de allvarligaste...INTE FÖR DYR!!! Man lever efter en fast tight budget så man måste alltid ha koll på vad man lägger pengarna på...


.....de är som att hitta en man, nästan helt jävla omöjligt...hahahaha!!!! =) Men en man kan jag lära mig leva med, en jacka måste sitta precis som jag vill direkt =P  
I och för sig texten här uppe stämmer överens när man söker en man också....

Jag ser han....
Jag gilla han...
Jag vill ha han....
Han öppna käften....
Jag ställer tillbaks han!!!!

Men nu ha jag faktiskt hitta 3 olika "jackor" men då får man besluts ångest.....


Mena denna, är den jag hade och den hållit i nått år i alla fall. Kommer ta svart i så fall inte grå...så jag vet den funkar men ska man ta samma gamla vanliga eller testa en ny ?!?!?!? 


Denna ser juh nästan ut som den jag hade förut MEN....den är längre i arslet än vad den är framme vid magen. Om man då tänker på att jag måste ha större storlek.....kommer den gå ned i knävecken!??!? 
Å är det riktigt bra stretch ??? 


Super snygg men se så många som klaga på dragkedjan och att den ska va tightare än vad dom beräknat. Sedan är det ett annat tyg i det hela så undra just hur stretchig den är.....
Den är sjukt snygg....diggar helt klart men jag vill juh den ska funka för min kropp också....
Alla EMP kläder jag köpt ha då vart riktigt bra så....jag litar på sidan. 

Så frågan är nu.....va faan ska man välja, vist jag kan alltid beställa och skicka tillbaks om jag inte gilla men jag skulle som behöva en bra nu...inte om nån vecka. För leveransen bruka kunna va sen nu i corona tider så....

Är det nån som testat dom på EMP får ni gärna säga till vad nu tyckte....

Får gnugga geni knölen lite....HATA BESTÄLLA KLÄDER!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar