Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 20 juli 2020

Avundsjuk....

....så grymt avundsjuk på människor som kan rita, mena jag ha nog svårt att måla en streck gubbe till min son. Skulle måla ett hus, en gubbe och en fisk och när man inte kan se vilken som är vilken....THATS BAAAAD!!!!!! =)
Vi spelade nyss "hänga gubbe" och de är tusan ingen hängd gubbe de är en....en....Picasso målning å de är INTE positivt i mina ögon. 

(jag efter några cider)

När man kan kolla på en målning å känna att faaaaan...va duktig den personen är, man dras till målningen, man önska man kunde måla så. Då är det en bra målning absolut....men när personen måla så man börja fundera om det är en apa som målat eller en väldigt full person så är det inget att vara avundsjuk på =D

(mena kolla, på ansiktet...ögonen, konturerna....guuud jag vill kunna måla så) 

( när man målar så bra att man funderar om det är ett fotografi eller om någon verkligen målat det)

Jag älska att pyssla men direkt de kommer till man måste göra nån finare målning så backar jag på en gång, jag vet mina gränser =) 
Minns när vi gick skola, högstadiet och hade bild....kände jag att jag inte kunde måla det fröken bad om så hjälpte alltid Elina min att måla =)  Sedan att fröken liksom kände nog på sig att de icke va jag men sånt få man leva med..hahahaha.... från att inte kunna måla till måla så snyggt som E gör....de....de är ganska uppenbart att det är fusk men hon sa som inget =) 
Synd jag inte ha några av dina gamla bilder E...ha dom säkert på nån cd-skiva här. Men ha alltid vart så avis på att du kan måla så fint men icke jag =) 

Men alla kan inte va bra på allt, ja må inte kunna måla så bra meeeeen jag kan baka, laga mat och jag kan faktiskt pyssla med de mesta material...man ska va stolt för det man kan =) 
Kunde förut aldrig säga något man va duktig på, något som jag sken lite extra i. Men nu för tiden kan jag faktiskt det, det tagit ett antal år att kunna säga man är bra på något. Kan man va ödmjuk å säga saker man är dålig på hela tiden ska man kunna säga dom bra sakerna man ha också ❤

Men nu svälja min avundsjuka och så ska vi ut på galej...här ska vi fara på några olika loppisar och se om vi kan fynda något. Kanske man kan hitta några fler saker till mina pyssel =) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar