Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 20 juli 2020

Rejected.....

...Idealen som finns är dag må tusan inte va dom bästa, definitivt inte dom mer hälsosamma. Man ska se ut som en modell, ha så lite kött eller fett på kroppen...helst bara bestå av nån sena och ben, ett ton smink i fejjan, raka varenda del på kroppen, ha de perfekta leendet och helst ha ett hår som se ut som något skänkt från gudarna. ...annars så duger man inte i folks ögon ?? 


De första vi dömer är just utseendet, när du träffa någon ny ja men det är utseendet du ser. Redan där dömer man...innan personen ens öppnat käften och är det då på internet ja men då dömer vi ABSOLUT allt efter utseendet. Men vad är det som säger att bara för jag se bra ut innebär det jag är en bra person eller att jag ha just dina kriterier !??!?! 

Utseendet är bara just det...utseende, de förändras med åren....och med all pastic padding som kvinnor ha idag är man rädd att be dom tvätta av sig sminket för HELL ...personen kan se HELT annorlunda ut så man kutar helst 10 steg bak bara för att va säker "DEN" inte angriper =) 
Det är sjukt hur mycket tid vi lägger på att se bra ut, att bli någon vi inte är....

Jag sminkar mig sällan, de jag kan ha är bara smink runt ögonen för vill jag nån ska falla för mig bör han tycka om mig som den jag är....inte för vad jag kan bli, då är juh jag inte jag ?!??! 
Detta är bland de jobbigaste som finns när man faktiskt ska dejta....för de första han ser....ja men de är mitt utseende sedan hur snäll, omtänksam, rolig man är så de kommer aldrig till ytan. 


Vi alla ha säkert nån sak som gör att nån backa, att nån säger nej. 
För mig är det min vikt, för dom kan älska mitt utseende (ansikte) dom kan faktiskt lära känna mig så dom älska den man är å allt verka så bra men sedan om dom se min vikt ja men då...då äre kört =/ 
Eller ja nu ha jag två saker...då jag ha ett genetiskt fel så faller mina tänder i småbitar, dom exploderar inifrån ut...vilket INTE är skönt så nu när jag tappa en framtand VILL JAG INTE LE =( Det är skitjobbigt för mig då jag älska skratta, le....men nu vill man inte det för man skäms så för sin mun =( 
Jag vet, det kommer att ändra sig för ja ska dra och operera ut alla småbitar av tänder och sedan ska käken brytas för att öppnas upp å SEDAN beroende på hur käken må så ska jag få brygga eller stift. Så jag vet, det kommer ändra sig men de kommer ta några år för att allt ska va klart. Men ska man måsta säga det till VARENDA man ??? Börja känna mig som en trasig grammofon skiva som bara upprepar sig...kanske man ska spela in det hela på band och bara trycka på repeat när man vill nån ska förstå ? =)  

Lite kul när man ha vänner som säger att.....

"ge dom dig inte chansen att visa vem du är så är dom inte värd dig" 
"du ska se du kommer hitta mr. right tillslut om du bara söker" 
"är han så blind han inte se vad han har, ja då är det hans förlust"
"du är faktiskt värd någon  som vet vad han vill"
"måste du ändra dig bara för att passa in i hans liv är han inte något för dig"

...gud jag hört det mesta kan jag lova. Vänner är vänner dom kommer alltid ha några bra meningar att ge en för att få en att må bättre.....men sanningen är fortfarande där. Vi dömer av utseendet....
Det är en sak jag är helt hundra på, för när du börja dejta någon ja men tycker man personen är snygg så börja de pirra, man blir lite flummig, man säger å gör knasiga saker, man kan inte sluta le. Men för mig är det bara kåthet, suget....när du ser någon så tänder man igång om man gilla utseende MEN...när de börja lägga sig efter några månader DÅ kan man känna om man är kär. För det är utseendet som drar till sig sexet men det är insidan som drar till sig kärleken....å får man då aldrig chans att visa insidan hur ska man då få någon att falla för en ?? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar