Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 5 juli 2020

När Leo får välja maten....

Nästan varje dag fråga jag Leo vad han vill äta och oftast får man till svar "vet inte, du bestäm" =) 
Happ, så ger man han några förslag och han bara rycker på axlarna eller säger sån mat som man självfallet inte har hemma. Men idag va han riktigt duktig och bestämde att vi skulle ha kyckling till middag, så han ha allt fått göra maten idag. Han fixade kycklingen i ugnen, de enda jag gjorde va att ta ut plåten när den va varm. Han fixade allt med strippsen och samma där jag fixade att ta upp när den va klar, han strimlade salladen, lade upp så denna tallrik är det han som gjort från början till slut =) 


Kan säga han va mycket stolt över sin tallrik och käkade riktigt bra av den, få se om han kan hitta på nån mat för imorrn också...men idag får maten en stor tummen upp =) 


Då mamma inte ville ha stripps så fick jag göra min egen mat så det vart en härlig kyckling wraps, kan inte äta mig less av denna. Man variera den så pass mycket att den blir som ny varje gång, å denna gång hade jag zuccini, groddar, sallad, ärtskidor, rödlök, kyckling, orient dressing, massa fetaost och riven cheddar...nom nom nom.....jag rullar till sängen =P 

Haft en riktigt kreativ dag idag med både städa, plock, lite jobb, tvätt och en massa lek när lill skrutt vart inne. Det verka som alla på vår gata är på semester eller inne...sonen sakna nån att leka med =( 

Såg idag också att en av mina grannar flyttar....ännu ett par, i samma hus bara andra trappuppgången. Bott här själv i 5 år och man sett väldigt många grannar komma och gå, även några av Leos vänner vilket är trist men dessa va tack gode gud inte det så han få behålla dom han bruka umgås med. 
Få se vilka vi får som flyttar in, hoppas på några som ha barn som sonen kan leka med....eeeeeller nån snygg man man kan lägga sina ögon på...mohaahah....*host*....sa inget =P

Men nu, kasta sonen i duschen å sedan gå å mysa i sängen med en film å se vem som slocknar först...jag eller Leo =D 

Hojt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar