Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 28 juli 2020

Psyk besök....

..... ett besök på psyk kan göra en helt matt ibland. Man går igenom så många känsliga saker som man alltid stängt inne i sig för.....prata man inte om det finns det inte ?!?!


Igår var ett möte på 1 1/2 timme, kan säga man blir rätt mör i bollen efter det. Men det är sjukt nyttigt för varje gång jag känner själv det blir skillnad, dom märker också på mig jag blir starkare för varje gång. Har fortfarande mycket osagt, många saker som är ...olösta men jag tar mig fram med hjälp av babysteps något som överläkaren tyckte va ett himla bra sätt. Dom ha sett va som händer när jag pressar mig för fort så babysteps är ett sätt som passar mig. 

Hon jag hade igår skrattade till helt plötsligt....

"Kristina, du ska veta att du är väldigt svårt att diagnosera för du har verkligen lite av exakt alla olika "bokstavskombinationer" som finns här på min lista. Så planen vi kommer sätta upp för dig kommer bli lite annorlunda mot för vad vi bruka sätt upp för patienter, är du villig att bli försöksperson på detta?" 

Min första reaktion va panik, tänkte va tusan ska dom nu hitta på ?!?!? Låsa in mig å kasta bort nyckeln eller va nu..hahaha....om nu kunde känna hur hjärtat slog, handflatorna vart alldeles fuktiga och man ville bara kuta ut genom dörren så ingen skulle få tag på en =) Men nu va de faktiskt inte så farligt men de va kanske ett lite annorlunda sätt än vad dom är van.....jag vet inte..ha som inte vart hos psyk förut så jag vet inte helt hur dom bruka gå tillväga.....
Men det lät inte helt fel i mina öron, kan va värt att testa för att se hur det kommer gå....om man inget testar hur ska man då veta om de ska funka eller inte...

Så det kommer bli en ny typ av plan för mig, lite skrämmande men också...utmanande. Och den här damen jag hade...ja...hon hade humor, hör hon sitter och pratar för sig själv så vänder hon sig till mig å kliar sig i skallen. Efter ett tag så kollar hon på mig å ler....nu vet jag inte vem du kommer få som läkare men kanske vi bör kolla efter en kvinnlig och inte en manlig så kanske du kan koncentrera dig bättre...hahahahah....jag tyckte hon va ond =) 

I och för sig ha hon faktiskt en poäng, ha man en snygg läkare man ska sitta och prata med kan jag lova att koncentrationen kommer kapas med minst hälften. Bättre en kvinna på så sätt, då är jag mer närvarande men samtidigt vet hon om jag litar inte på kvinnor ALLS! Så naktdelen är jag kommer inte öppna upp mig alls då....hmm.....dilemma....

Men ett steg i taget, ha lite uppgifter att fixa i veckan  och så är det bara att vänta in nästa tid som ska komma nu i början på Augusti, men kan säga de.....det känns så mycket bättre nu än för något år sedan så jag ser ljust för framtiden =) Saker börja vända på sig, blir starkare, demonerna blir mindre....2020 må va ett skitår men för mig är inte allt dåligt =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar