Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 16 juli 2020

Tre tavlor klara...

Haft en ledig vecka nu så man har hunnit med att pyssla en massa, mellan dejtandet, mellan läkarbesöken så hinner man faktiskt med lite =) Så ha målat en massa svart tills min svartfärg tog slut så nu måste jag köpa mera, är det något som går här hemma är det all typ av färg...borde bli sponsrad av Flugger färg =) 


Min hål tavla vart målad, lite piller göra men kul...tack gode gud för täckpapp på golvet =D


Min andra tavla ligger här PLUS alla hjul till tåget, mina händer va lika svart som hjulen tro jag. Att måla något runt....som man ska hålla i....de är som att BE om att få färg på händerna, tur att de släpper lätt så länge man inte får det på kläderna.....*host*....för jag skulle väl AAAAAALDRIG få det på kläderna va !??! Jag ska börja ha sånt där kläd skydd som barnen ha när dom måla på dagis, men jag ge mig faan på jag skulle ändå måla kläderna...hahahaha.....



Tåget fick sig en liten skvätt färg också, så  plötsligt så tog det slut...cryyyyy..... Sitter å funderar om man ska måla fönster på vagnen eller ska man såga upp fönster....eller ska de få va som det är ?!?!? Tusen frågor i min skalle ...hum hum....

En gammal fotokollage tavla sedan skol tiden fick ett nytt liv, kollaget finns kvar bara att det är inte inramat.....



I loooove it ❤❤❤ Älska Luis Royo, hans konster är exakt den jag älskar själv så hela sovrummet består bara av hans konst förutom korten på Leo =) Lite naket, lite mörkt men just den där blandningen av snygga kvinnor, män, änglar, demoner....


Stör mig på bordet jag ha i sovrummet, men det är ett av mina...prodjekt jag ska ta hand om nån gång =) Tro jag aldrig kommer få slut på saker att göra =) 


Runda tavlan fick också komma upp och alla bilder här av Luis Royo, fick göra om tavlan en gång för jag LYCKADES nät jag häfta fast korten där bak att självklart få igenom några stift genom korten. Så fick sprätta upp...göra om...men de vart riktigt bra, man kan inte se vart stiften kom igenom nu så..HAPPY =) Lite udda tavlor kanske men jag är liksom lite udda =D 
Inte klar med alla tavlor heller...har 3 kvar att göra =) 


I köket, jag gjorde en tavla för nått år sedan utav två vitrindörrar. Satte in vykort i glasen och de vart rätt bra men vart aldrig riktigt nöjd så nu ha jag gjort om den...
Här ser vi en före bild och en efter bild....lite skillnad....



Allt glitter borta, ljus slingan borta och en omgång färg till =) Jag avskydde det där limmet, de gula på den första tavlan va LIM.....skulle va genomskinligt vart gult...urk....


Sedan kanske man ändra bilderna till jul, ha några fina julbilder men just nu så är det bakverk...en inspirations källa när jag känner att jag inte orka...vill...baka, så kolla man på denna så få man massa inspiration att försöka för jag vet jag mår så mycket bättre när jag får baka =) 
Fotonen kosta inte heller mycket att framkalla....1,99kr st så...mja, 2 kr per bild är det lätt värt =) 
Får dock inte ned tavlan själv..hahahaha....så jag bruka ha Pelle som få hjälpa mig upp och ned med den. Till jul kanske en annan person får hjälpa mig ;) 


Vagnarna ska målas, grön och röd....fundera på om den sista ska få bli vit eller ska man följa jul färgerna ? ..hum hum.....


Dessa lådor ska målas vita och bli en snö gubbe...MEN...locket på ena är så tight att ha en klick färg mellan vette tusan om det går =/ Måste finula lite hur man ska göra..men annars får man måla UPP till locket och inte ha något underlocket så de kan glida av lätt....
Sedan vid jul fyller man varje burk med något till Leo....jag följer tema och förra året va nerfgun, detta år blir det antingen Minecraft, Super Mario eller Fortnight. Eller så kör man typ superhero tema..hum hum...åter igen få man tänka =) 


Uj, jag ha att måla kan jag lova....dock ha jag inte alla rör här, måste ha några till för att få det att gå ihop. Men både pelle och vi här hemma käkar pringles lite nu å då så rör kommer =) Plus jag fått från Thess så snart är jag där =) 
Å behöver jag rör fort kan jag alltid muta min dejt ;) Han verka gilla pringles så kanske jag kan få loss några rör där =P 

Men nu blir det fortsätta pyssla lite, se om jag kan kladda ned mig och mina pyssel med nån typ av färg =) 

Hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar