Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 12 juli 2020

Leo kalas och bak...

Två dagar ha man hållit på och bakat en massa för Leos kalas som va igår Lördag hos pappa Pelle.... tacka gudarna för de kalla vädret så man ha inte svettats ihjäl i alla fall =) 
Vart en massa götta, när man börja baka så här så finns det som inget stopp.....den där bak nerven den drar och jag kan stå i dagar och bara baka än fast jag vet själv jag kommer inte kunna äta upp allt...hahahah....
Men de är himla kul att få ge bort en massa till vänner, kan väl säga man utfodrar dom lite =) 


Först ut vart bullar..mmmm...vem gilla inte vanliga härliga luftiga kanel bullar, till och med min son är heltokig i dom =) Enda naktdelen är att man ska diska skiten sedan, mena jag diskade i torsdag ett JÄÄÄÄÄTTE lass å nu idag få jag diska ännu ett lass....diskmaskin tack eller en disk slav =D


Chokladbollar...eller som vi gamla säger...negerbollar!!! Du få hata mig bäst faan du vill men för mig är detta nergerbollar och kommer alltid heta det. Sedan lär jag min son säga chokladbollar tills han blir tillräckligt gammal att bestämma själv vad dom ska heta!


Vart väl några...*host*.....nom nom nom, nån sugen ? =) 



Lill pojken min som nu är 7 år gammal, gud va tiden går fort...vet inte hur jag ska kunna slänga ned ett ankare och få tiden att sakta sig lite. Det sägs att tiden gå fort när man ha kul ja då måste jag faan börja ha tråkigt för jag ha tappat några år tro jag..haahaha.....Leo vart då himla nöjd över presenterna, utomhus leksaker så han ha testat en massa med ungarna här ute =) 


Vem kan motstå kladdkakemuffins med After Eight ? ;) 



Glassmarängtårta, lite kladdig å krånglig att göra ibland men guuuud så god den är. Ger en socker chock som kan få igång exakt vem som helst. Smälter fort så ät fort..hahahah...vart bara en liiiiiten bit kvar hos Pelle å den vart mer i ...um....flytande form =P 



Blåbär och hallon paj med kolaknäcke på toppen, helt underbar paj men mustig som tusan. En liten bit räcker...dock hade jag gärna haft mer bär i...hum hum.....bra att veta till nästa gång =) 


Äppel smulpaj, försvinnande god och passar bra till sommaren....


En typ av siraps snittar fast jag stack ned några Werters Soft i mitten och strösslade hackade salta jordnötter på¨....



Pelle ge mig några bra låtar att lyssna på medans vi väntar på främmandet =) Tur vi ha som samma musiksmak så man blir inte döv i alla fall =P 



Leos Farmor Lisa =) 


Min älskade lillskit....väntar tåligt på att få tårta så han få öppna presenterna =) 


Leos faster Pia =) 


Ungarna bus va det full fart på, dom hittade alla Leos vapen så oj va de flög kulor där ett tag =) 




Bernt och Simon hamnade i soffan innan fikat kom på tallrikarna =) 



Kul att se på hur 7-an brinner ned, alla fyra barn och så pappa Pelle och Farfar kollar på =) 



Stort Grattis min underbara son, så härligt att se dig växa upp till den man du håller på bli. Både snäll, givmild, försiktig, tjurig, å helt galen precis som jag gilla dig =) Min lilla Emil i Lönneberga ❤ Allt du gör gör du helhjärtat och en speciell sak hos dig som jag verkligen älska så hos dig är hur omtänksam du är mot precis alla...människa som barn, vuxen som barn...du gör ingen skillnad ❤❤❤ Du är min prins!





Thea med ett av Leos vapen, redo för att skjuta nån som kommer in i Leos rum...å samtidigt som jag tar kortet så gömmer sig Leo bakom mitt arsle. Antar han tyckte att mammas rumpa va en bra sköld...hur ska man ta det...hahahahah =) 

Riktigt bra kalas, Leo nöjd...alla nöjd....rätt bra väder än fast lite regn kom... 

Tack för jag fick komma och fira =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar