Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 1 augusti 2020

Cravings......

...eller begär som det heter på svenska. Men vissa ord låtar bara bättre på engelska än vad dom gör på svenska, är liksom lite mera...GO i det hela. Cravings är en av dom, säger man cravings så säger folk direkt "jaha, är du gravid"... ...


Som när jag här om dan gick runt å gnagde på en gurka...hel lång gurka så kommer jag på mig efter bara några minuter att ...fasiken jag käkade just upp en hel gurka ?!?!?! Skulle köpt fler....
Så prata jag med en kompis som börja hångarva i mobilen.....um..."Kiwi, är du gravid" , jag höll mer eller mindre på sätta hela tekoppen i halsen. 


NÄÄÄÄÄ jag är inte gravid jag ha bara en kropp som älska vissa saker mer än andra saker vissa dagar i månaden =) Å de ha inte med lingonveckan att göra...bara min kropp är...um....inte som alla andras =P Nu är det tydligen gurka som ligger högt medans nästa vecka kanske det är kött eller tomat eller..ost eller...ja..va fasiken nu de kan va ..hahahahaha.....

Men de kanske händer min kropp är skengravid, den tror den är det så därför ska den ha en massa av just en typ av mat eller dryck eller vad det nu kan va. Skulle kunna förklara varför min mage är så uppsvälld av gaser?!?! Men jag skyller på gurkan....å vindruvorna igår..hahahah....hade en ask med röda vindruvor, den asken är nu borta...nästan så jag åt upp plasten också ? =P


Men näääääää, jag är inte gravid så nu släpper vi det men jag vet vad jag vill ha.....GURKA..hahhaha....

Idag är en ny dag, 1 Augusti...soligt, varmt....regn skvätt kom eller så håller mina grannar ovanför mig på att spola av sin balkong igen =/  Hmmmmm, få väl se när Leo komma in om han är blöt, skitig och äcklig då vet jag om de regnat i hela Gullänget eller bara ovanför min balkong =) 

Igår va det regn ute, men Leo ville va ute med Nellie och Yasmin så han fick va det. Och för första gången så fick han ta av sig skorna...springa i gräset utan skor och strumpor. Jag bruka va så noga med att du MÅSTE ha på dig skor, för jag vet det finns glas här. Jag ha plockat...barnen ha plockat så de finns men för en gångs skull kände jag faaaaaan...han är 7 år gammal, måste få känna på hur de känns med blött gräs under sina fötter för de är lite magiskt =) 


Kan säga att när jag sa till han...ta av dig skorna....stod han som ett frågetecken....
Sedan när de klicka in så slet han av sig skorna och kuta runt runt i gräset...ni vet hur det ser ut när man släpper ut kossorna på grönbete direkt på våren, dom stått inne och få helt plötsligt röra sig fritt. Du...de va samma här...ha aldrig sett han så vild..HAHAAHAHHA.....
Va mer än jag som stod och garva =P 






Nu ligger dom inne.....i sängen....och har en fiiiin diskuss om varför han vill va ute och hon vill va inne. Ena är mer tjurig än den andra...hahahaha....
Få se vem det är som kommer vinna detta =P 

Jag ska nörda med Pelle jag så dom få klara sig själv =) 

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar