Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 7 augusti 2020

Måndag hela veckan....

 ...idag är en sån där dag man skulle aldrig stigit upp ur sängen, en äkta 1 April dag, måndag hela veckan när saker bara går åt hellvette bara för man tar på det...hahahaha.... så glad ingen utom min son är runt mig för jag skulle förmodligen av ren otur döda han/henne bara för man va i samma rum =)

Jag ha som nästan noll sömn hela veckan, för många tankar som går då man både ska tänka på allt med Leo, allt med mig å så då polisen på det...advokater å faan ans moster. Det känns min hjärna är mos för jag är så frånvarande även min son märker "mamma, hur mår du" ...då är man inte riktigt där. Så när det blir mörkt, man slappna av, det blir tyst...då är det verkligen kört, nätterna driver en till vansinne.....

Jag ha sömntabletter men då det är första gången jag ha dom och jag reagerat så illa på många andra tabletter vill dom inte jag ska ta dom i samband med att jag ha Leo så....en vecka till, sedan få jag testa dom. 

Även min psykolog tyckte jag skulle ta en "semester månad" från mitt eget liv så jag fick andas och komma tillbaks på mina egna fötter igen....då äre illa...när även psykologen tycker man ha lite väl mycket nu. Tyckte jag kunde juh byta liv med någon ett tag så jag fick andas men hon tyckte de va inge bra ide, då få du säkert klamydia eller aids eller liknande ...HAHAH...ja...hon ha humor i alla fall =) 

Men började dagen med att dunka skallen i väggen, skulle ta upp kläderna men väggen hade flyttat sig nån meter så man fick en huvudvärk from hell. Sedan så grabbar jag tag i kniven men inte i den änden MAN SKA ta tag i en kniv utan jag tar med handen så skär upp mig. Sedan kommer samtal du inte vill ha, någon jag inte vill prata med som slutar i terror då jag VÄGRA svara han mera så jag få stänga av mobilen. Varav jag ta kontakt med polisen igen och ber dom göra NÅGOT i alla fall så jag ska slippa han ...men Sveriges lagar ÄR INTE NÅGOT ATT HÄNGA I JULGRANEN!!!!! så dom kan inte så mycket mer göra än ge han en klapp på fingrarna =( 

Å nu är detta bara förmiddan.....sedan till lunch ska jag göra varmkorv men tappar grytan i golvet så skållar mig vilket INTE är skönt. Så ha jag en småsur, ettrig son som tycker allt är pest för han få inte göra vad han vill. Så jag kickar ut han i parken och går ned till förrådet för att spray måla några saker bara för att se...DET ÄR INTE SVART, DET ÄR ROSA!!!!!!! På något underbart sätt ha ja faktiskt missat att vist...själva spray burken är svart men KORKEN är rosa vilken innebär DEN ÄR ROSA. Blir less....arg....mega less....känner hur allt kokar.....

Hinner bara komma upp igen å kollar på mobilen ....42 missade samtal av hemligt nummer, vet just vem det är =/ Tänker att jag kan pyssla....då kanske jag kan skingra tankarna meeeeeeen tycker jag ska stampa mig med saxen och tappa ned glasvasen i golvet. Precis där bestämmer jag mig för att...FUCK THIS:...jag tänker inte lyfta ett finger på resten av dagen!!!!! Damsugar upp glasbitarna och bara sätter mig på golvet å vägra röra mig. Saker är bara SKIT!!! 

Men....dagen vände faktiskt....ett mess, bara från de blå kom som en skänk från ovan. Kändes som han tusan visste exakt vad som hänt mig då texten lyder ( å då ha jag inte pratat med honom på flera månader).....

"Jag vet inte vad du nu går igenom Kiwi men jag hoppas att du verkligen förstår att än om alla andra vänner sviker kommer jag alltid finnas där för just dig. Vet jag är dålig på att höra av mig och jag vet att du har det extra kämpigt nu men jag vet du kommer igenom detta, du tagit dig genom så mycket värre saker att detta måste vara en fis i rymden för dig. Närän du vill prata, natt som dag...finns jag alltid där"

....läste det å bara brast ut i gråt.....va som allt släppte och jag bara stor grät =( Leo kom och trösta och tyckte allt kommer bli bra. Ibland...behöver man bara dom där orden " jag finns där för dig, kommer alltid vara din vän" och detta kom exakt i rättan tid. Nog vet jag att jag ha vänner som finns där för mig men då jag ha en hjärna som vänder allt till negativt måste jag få höra det nu och då bara för att bli påmind, så man inte glömmer....

Så jag ställde mig upp, tog nya tag...började nysta i det där enorma garnnystan jag har i min skalle. Måste få lösa vissa saker så det kan börja lätta, men polisen, rättegången kan jag inte göra något åt..bara vänta och kontakta dom om å om igen så fort nån av dom hör av sig, spara allt. 

Men dom mindre sakerna ....kan jag lösa själv här hemma. Så tog kontakt med min extra mamma ❤  som jag kallar henne och hon löste ett problem på mer än ett sätt ❤ Å jag löste juh också ett problem igår som jag tänkt på en massa, inge kul att höra sanningen men....jag mår bättre av det i längden så nu känns de bra också....tack Christer =) Så dom hundra bak stegen jag tagit under bara några dar....håller jag på avverka framåt! Så även fått göra mat och INTE skållat mig, gladare son nu och ha till och med fått pysslat utan att något gått åt h-vete. Kommer mig framåt igen...glöm inte, menar de jag sa....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar