Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 24 augusti 2020

4 månader kvar....

 


För många så är 4 månader länge men för mig...äre nästan panik ...hahahaha.... BARA 4 månader...ujuj....

Jag ha ett flertal saker som inte är klara än men många av dom behöver liksom bara en sak, det är nån liten skitsak man väntar på eller måste hitta åt. Finns en anledning varför jag är på loppis hela tiden, kaaaanske dyker just den där saken upp som JAG behöver =) 

Å jag vet jag ha flertal som bett om bilder på hur det går med alla projekt, vart lite lat att lägga ut bilder plus jag vill dom ska va klara så ni få se slut resultatet. Men har som inget klart än....eller vänta nu...jo de ha jag visst jag ha flera klar men dom kan jag inte visa för det är julklappar...hahahaha...jävla typiskt!!! Kan inte lägga ut bild på dom fråns efter jul, vissa är så uppenbart vem dom är till och vill inte förstöra överraskningen liksom så ....=) 

Håller nu för fulla muggar att plocka bort alla projekt från vardagsrummet då jag ska ha främmande till helgen, så mina skåp är fulla, under sängen är det fullt och även i köket under bordet är det saker =)  Gud, de är när man pyssla så här man vill väldigt gärna ha hus....jag behöver minst en 5.a så jag kan ha ett rum med bara pyssel saker =) Hota sonen att göra om hans rum till mammas pyssel hörna men tydligen gick det inte hem !??!  =P 

Mitt tåg, det är nu nästan helt klart...det vart bra mycket mer jobb med det än vad jag hade trott men det va riktigt kul att bygga.... 


Ser man både tåget som målas, men även alla rör som målats till adventskalendern och så snögubben som är på bordet =) 


Loket ska juh självklart ha ett...ett....ett....va faan heter det !?!??! Längst fram på loket där röken kommer upp ??!!?? Säger man skorsten ???  Ja hur som helst så är det klart å ni fatta säkert vad det är jag mena =) Måste bara limmas fast på loket men loket genomgår lite förändringar själv så de får vänta lite.....





Kan säga när man håller på med ståltråd kan man konsten att få en MILJON små skärsår på fingrarna så mina fingrar va tejpade där ett tag. Men mina stänger mellan lok och vagnar är klara, dock så vart dom för lång så jag gjorde en knut i mitten för att korta av dom. Vart inge fel i det....tågen ha juh festerna i mitten så det se bara ut som ett sånt fäste =) 
Vagnarna är helt klar, nu är det som sagt bara Loket som är kvar sedan kan jag fota hela när dom sitter ihop =) 


Grundfärg till adventskalendern, nästan alla ska bli grön utom dom tre i botten som blir mer...brun...lila.....tup....



Glitter runt varje grön, för en gran ska juh ha glitter va ? =) Sedan ska jag bygga denna, de.....ja....de ska bli kul å se hur det går..hahahaha....


Å så måste man juh ha lock för varje rör, ett himla pet å klippa å klistra å ...ja....men de ska funka det här bara man få måla dom och sedan skriva ett nummer på varje lock =) 


Va kan man säga....KAOS ??? Eller ja de va kaos, nu är allt undanstoppat för helgens bestyr men så till veckan så kommer skiten fram igen =P Jag ha så många SMÅ SMÅ pinaler som ska målas nu så jag ha det jag gör....man blir mångfärgad om fingrarna, tur färgen går att tvätta bort men svart....den....den satt faan fast. Så den ska man va lite försiktig med vart man får den....

Testade också Kinecten för helgen och PS2.an och allt funkade så vi ska både skaka rumpan och försöka få igång hjärncellerna :P Vi testade Buzz sport jag å Pelle...kan säga vi ä jämn dålig på det..hahahaah....nånstans ska jag också ha Sing Star men de va nån som vägra sjunga här..hahaha....kanske man kan tvinga han efter några cider =) 



Min snögubbe fick sig ett par armar också =) Så nu kan han hålla i ett kuvert som Leo ska få på jul =) 


Å jag vet, han se ut som en arab med alla handdukar han ha runt sig men det är så jag håller på spränga ut locken lite. Locken va SÅÅÅÅÅÅÅÅ tight att jag fick inte igen dom. Så efter en miljon svordomar så tryckte jag fast locken med en handduk i mellan så att själva locket nu ska sprängas ut. Det är effektivt att göra det nu när det är så jävla hög luftfuktighet och så låta dom torka nån månad, då ska de inte va några problem sedan att få på locket =) Min lilla snögubbe är nästan klar annars, jag ha en tomteluva som han ska ha på skallen istället för hatten....ville göra han LIIITE annorlunda mot för en vanlig snögubbe =) 


Håller på en massa med olika typer av flaskor som man stoppar ljus dioder i, så fruktansvärt fint det är på kvällen när dom är tända. Denna röda juliga kommer passa bra till julen, ha fler jag gör också med olika färger och band å ...ja....jag ha som sagt mer än ett projekt jag fixar med =) Man kan ha den naken, enkel så här men jag fundera på att sätta ett band längst överst kanske..hmmm.....ja, vi ska se vad jag kan göra =) 


En av dom sakerna som kom, som ska göras om....det är en lampa som jag ska dra ny el i och så fundera jag på att vit betsa den. Vill ha den lite ljusare nämligen, men kan säga mannen som gjort dessa...han gjorde ett bra jobb =) Loppis fynd ;) 

Min kära .....jul dekoration som bruka stå ute, den är sååååååå blekt de finns inte. Ni vet hur svart trä blir av sol, vind, vatten...så jag sprejar den och en annan lampa. Vore väl faaan om jag inte skulle få den svart =) 
Dock som ni säkert sett på facebook så kan ja konsten att MÅLA MIG OCKSÅ....det va denna jag höll på med när jag blev svart om armar, arsle, ansikte å ja...överallt....man vill juh nå..:I DEN, å är man kort är det ett helvette..hahahaha....
Men ska spreja den en omgång till sedan så äre bara för den att torka, sätta på ljus slingan å så ut på balkongen =) 

Vem vare som sa jag hade lite att göra ;) 
Men jag börja faktiskt bli klar med många saker så jag bör hinna....
I Oktober börja jag juh alltid juldekorera och november baka och december matlagning så jag ha september på mig och nästan hela Oktober....

Å på tal om jul.....Dollarstore ha börjat packa upp julsakerna, ha inte kommit till Övik än men snart så =) 


Snaaaart så ❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar