Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 9 augusti 2020

Underbar dag.....

 Idag ha vart en helt fantastisk dag ute, strålande solsken men blåst så de kändes inte som man skulle dö. Dock tycker väl min hud att jag är ond, vart ute större delen av dagen så....hrm...börja klias rätt fint nu men vet ni vad...de skiter jag i, va så skönt så jag gör det gärna igen =) 


Snögubbe jävel höll på skrämma livet ur mig i morse.....faaan....gubbe som sår i öppen spisen å kolla på en. Å hjärnan är inte vaken på morgonen så jag han tänka mer än en sak kan jag lova....Leo bara garva å tyckte han va sööööt....söt...vart faan är den söt...se bara evil ut =) 


HAHAHAHAHAHA......min unge är bara goast!!!Blicken säger allt =P 



Mina jordgubbar mår inte jätte bra, vart för kallt för dom böja jag tro....ska bygga en ny typ av kruka till dom nästa år och se om jag inte kan få mer liv i dom....så dom kan....föröka sig lite, bli lite större =)


Rabarberna bruka komma säkert 5 gånger per år...men....i år kommer dom knappt 2 gånger. Har skördat en gång sedan ville dom inge mer. När värmen uteblir så uteblir tydligen dom också =/ 



Börja med att sola fötterna medans vi väntade på att alla andra barn skulle vakna och komma ut...inge kul att leka själv ute tydligen =) 



Min älskade lilla vän, mammas lilla skrutt ❤ Kan någon magiskt trolla bort min dubbel haka så skulle jag älska den personen också =P 


Sigge kom ut och lekte så det vart full bus i parken, klättra hit å dit å massa skrik...tur de flesta i detta område är döva =) 




Leka tagen i en ställning kan va småsvårt ibland, gäller att va snabb =) Sigge ska ta Leo men han va liiite snabbare på fötterna så de va som kört. I ställningen är Leo snabbare men på långsträcka är Sigge snabbare =) 


Dom ha kopplat ihop sig, så gunga dom inte i jämn tack gick de lite åt h-vete..hahahaha.....dom föll av några gånger =P 



Grabbarna grus är verkligen goa tillsammans, dock blir dom lika lätt sur så....mja....kan bli fint gnäll =) 






Blommar för fullt vid parken, sedan va blomman heter ha jag NOLL koll på =) Men de är vackert  och de tycker även alla barn så då måste det va bra ;) 


En av Leos favvisar blir till middag idag....


Pasta Carbonara, så himla gött man kan verkligen äta sig övermätt på detta, Leos tallrik ser ni här uppe då han inte är lika förtjust i grönt som jag är =) 


OM NOM NOM!!!!!!

Det är inte ofta herrn äter så han inte ha tid att prata..."TYST mamma, jag ÄTER" fick jag som ett lätt fräsande från honom. Han slickade tallriken helt ren!!! och det är verkligen något han inte ofta gör. Det är liksom en gång per år så det va tydligen dags nu då.... "mamma, du kan göra mat"... tro det är den bästa komplimangen man kan få =) Så idag....är en bra dag ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar