Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 15 februari 2016

Här vare dött !?!



Såg att det va 6 månader sedan jag skrev ett inlägg och före de va de också tyst....förstod inte helt varför det ha blivit så när jag älska att ta kort och älska att skriva. Märker då att jag ha lagt ut en massa på "Instagram" så jag ha både glömt bort bloggen och kameran..... kameran ha mer eller mindre lagat på hyllan och skämts och samlat damm. Är det kanske dags att ta saken i egna händer ?!?!....
Sitter nämligen och kollar igenom foton för jag ska göra ett stort fotokollage och ha i vardagsrummet, upptäcker då att vissa månader ha jag inga kort och vissa kanske bara ha ett eller två kort....de suger verkligen när man ska göra ett kollage....svårt att göra ett kollage om man inte ha kort liksom...NÄHÄ...DOH!

Så nu lägger jag mobilen på hylla några månader....


 ... den är ändå dum i skallen då den ibland inte går att ringa på, kan ibland inte svara, den låser sig hela tiden och så ha jag inte ström en hel dag ÄN om jag inte prata med den. Om jag inte rör den ha jag ström kanske 5-6 timmar..MAX.....så snart nån gång när man ha råd ska den gå i graven. Så inge "Instagram" från mig på ett tag utan satsa lite på bloggen istället. Ni kommer ändå kunna ringa mig men svara jag inte så testa med Pelle eller gör som mamma min.....skriv HALLÅÅÅÅÅ .... SVARA SVARA SVARA SVARA på facebook meddelande så svara jag ;)


Enda problemet jag ha att skriva på loggen är just det att man kan inte säga vad man vill när man vill utan att trycka på nåns knappar. Jag försöker alltid kolla vart jag sätter mina fötter så man kanske inte såra " så många "  men ibland så fyller jag min bägare väldigt fort. Har min Psyk som jag ska börja hos nu inom en snar framtid då jag ha mer än en sak som måste behandlas innan något händer....än hur stark man må va kommer det alltid att komma en gräns då det är helt jävla stopp. Som jag sa till Johnny så står jag in en helt jävla svart grop och kan inte komma upp......känns som väggar smyger sig närmre å man mår inte bra. En av sakerna som faktiskt hjälper mig lite är just att skriva, än om det är små saker som kolla va jag gjort idag.....de är ett sätt att ventilera sig, visa att man finns, att få en liten lampa ned till sitt hål så allt se inte så svart ut......

Så jag hoppas ni alla som läser min blogg kan ha överseende att jag kommer ibland VRÄKA ur mig saker och det är inte för att såra en speciell individ utan för att få lufta mig så bägaren inte rinner över. 



Men allt är inte svart, jag ha många ljuspunkter i mitt liv så gör jag håller mig flytande =) Därför sikta jag in mig på mig i år....göra saker som gör att jag fortsätter hålla mig flytande och faktiskt få mig upp ur hålet igen om kan må bra igen. Nån som aldrig nått båtten vet inte hur det är, men ni som vart här nere vet att man kämpar med allt....omgivningen, sig själv, tankarna, förebilder, va man tycker att en själv ska va. Men jag se ljust på framtiden, ha börjat nysta upp alla trådar så även jag ska nystas ut...när de vet man aldrig =)

Å alla som känner mig vet att jag ä så JÄVLA tjurskallig jag kommer inte ge upp :D


Nä, dags för gam tanta att göra käk till gubben och ongen =)
Tack för att dy lyssnar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar