Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 22 februari 2016

Bygger om ....

Efter ha suttit och kollat på en massa bilder på nätet om hur man kan bygga om barnrum med lätta knep hittade Pelle en bild som gav mig en ide så nu håller jag på att jobba för fulla muggar med detta. De mesta hade vi hemma och de som saknades köper Pelle på Jula idag så jag ska kunna jobba hela veckan med att bli klar. 

Dock så alla som ha barn vet att ha barn som är runt 2 år å samtidigt bygga om i DERAS rum är ett smärre hellvette. Om jag va själv skulle detta ta max en dag men jag ha alltså räknat på säkert 2 veckor. Jag ha nån som vill va med men ibland är det inte så bra att va med när det är knivar, borrar, sågar å annat vasst som är med i leken. Idag vart en katt å råtta lek med min slip mus, inte så farligt att leka med men inte så kul när han hittade på knappen och tyckte han skulle slipa......tapeten....i vardagsrummet....SUCK!!! Så när jag är där å jobbar  är han BANNLYST från sitt eget rum å ni kan juh tänka er att de hörs på vill ja lova......

GAAAAAAH....SKRIIIIIK.....GRIN...MORR, SPOTT. FRÄS...SVORDOMMAR...SPARKAR.....å de farligaste av allt, han hutte med fingre åt en =)

Jädra fördel mamma är tjurigare än satan själv så över mig vinner han inte =D

En rolig sak vi såg igår när vi höll på i hans rum att han ha egen skam vrå =) Vi tänkt ha en skam vrå åt han då han gör helt fel men det ha som aldrig blivit. Nu när man skäller på han gå han till ett hörn vilket som helst och ställer sig eller sätter sig å tjura. Så det verka ha löst sig själv =) Tro att det kommer från filmen Hotell Transylvania, grabben där blir juh satt i time out i ett hörn av greve drakula...han kanske för en gång skull härma RÄTT sak =)


Nåja, ombyggnaden innebär att ett dubbel skåp i hallen och ett enkel skåp i hallen byggs om. Plus ett enkelskåp i sovrummet blir omgjord. Allt för att Leo ska få så mycket plats i sovrummet som det bara går men samtidigt ska man kunna få plats med våra saker i skåpen också. De ä tur ja älska att organisera och packa....

Leos garderob i hans rum får en makover, det är första delen som hålls på att göra om. Detta är mitt projekt, här håller jag på leka för fulla muggar. Så när jag är helt klar med denna ska en kompis komma å tapetsera om hela rummet blått....

Och sedan efter det är omtapetserat ska alla NYA saker in så här ska det bli ordning å reda på saker. Tro han kommer gilla det så fort man är klar men han få nog vänta minst 2-3 veckor till. Så under tiden bor jag å Leo på soffan då han inte har någon säng =)

Men ny, ta några alvedon och lägga mig på soffan och HOPPAS detta öra börja ge med sig snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar