Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 18 februari 2016

Soffa eller säng !?!

(gammal bild sedan Domsjö)

Sedan vi flyttat till Gullänget så ha vi sovit i sängen i sovrummet men jag haft problem att sova där, man ha vaknat av att Pelle snarka, Leo sparkas, de klias på flertal ställen, man är stekhet, ont i höften, drar i benet eller för att hjärnan inte kan koppla av så man ligger och tänker och överdramatiserar allt så man börja gråta eller blir förbannad eller rädd. 

Har alltid vaknat mellan 2-3 på natten, fått gå upp på toa, dricka lite å gå runt för att svalka av mig eller allmänt för att gå till höften. Å jag ska säga vi ha kallt i sovrummet så jag ska kunna sova bättre, för är det varmt sover jag nästan inget alls....så sommaren ha man nästan ingen sömn alls =/ 

Men efter man vaknat på natten är man vaken i flera timmar, bruka inte kunna somna fråns vid 5-6 på morgonen och då istället sover man stenhårt tills Leo vaknar. Så här ha jag haft det sedan jag vart gravid med Leo.....de ha vart en sak efter den andra så när man vakna ha man vart helt död. Känns som man inte fått sova någe på flera år. 

Gilla våran säng, gilla sovrummet, ha gjort det så mysigt som man bara kan man ändå kan man inte slappna av och sova som sig bör.....

 (gammal bild sedan Domsjö)

Och så nu när Leo vart förkyld ha jag sovit på soffan med Leo för han ska få ligga högt med huvudet. Soffan är en textil soffa som är ljus så alla SPY fläckar å piss fläckar se mycket mumma ut =(  Har tvättat den men tar bara nån dag så äre kört igen (vill ha en ny soffa som är svart tack).

En bädd soffa så jag bädda ut den och Leo ligger in mot väggen, men här av någon underlig anledning sover jag kanoners !?!??! Vaknar inget på kvällen förutom om Leo vill ha saft, men inget kliar inget gör ont å hjärnan tänker inte ?!??!. 
Det är svalt men inte kallt och inte varmt.....det är en jämn temp då våra fönster läcker som ett soll. Halva soffan är mjuk men andra delen den man drar ut är juh hård då ingen suttit på den. Så höften lägger jag på den mjuka delen och bena få ligga på den hårda delen så jag ligger lite som ett utflatat V.
Jag ä lättväkt som en gnu å jag kan liksom småvakna av att myst hoppa ned från ställningen eller gå på toa men jag vakna...VAKNA...inte som jag annars gör. Antingen är detta en slump, jag ha börjat fundera om jag sover bättre för att jag börjat skriva av mig. Det började ungefär samtidigt, börja skriva börja sova bättre. Samtidigt börja sova på soffan.....
Man sover bättre som ett utflatat V i en soffa med spy fläckar än en renbäddad säng rak, min kropp är konstig!!!

I och för sig så hela jag blitt konstig dom senaste veckorna, sedan jag bestämt mig att jag ska börja med bloggen igen, sedan jag börjat bry mig om att göra mat igen, sedan jag klippte av mig håret och färgat. 
Jag sniffar förändring i vädret, what can it be =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar