Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 21 februari 2016

Dag 2 och 3 i hamburge veckan...


Fläskburgare

Dag 2 på hamburge veckan vart det fläskburgare, vart så himla gött att jag tro jag måste snart göra den igen =D

sidfläsk
majonnäs
senapsfrön
vatten
senapspulver
socker
salt
vitvinsvinäger
solrosolja
frisko bröd
ketchup 
strips

Bara att göra senap, blanda ut med majonnäs så den blir krämig i konsistensen så ha ni fått eran dressing att lägga under fläsket. Stek sidfläsk, grilla frisko bröd i het ugn och fritera stripsen sedan är det bara att bygga. Jag delar mina fläskbitar då jag tycker det är lättare att äta än långa




Parisare med fläsk (bacon)

Idag vart det parisare men jag ville ha bacon till för att få den lilla extra sältan. Dock så hade vi fläsk över sedan igår så vi tog det istället, bättre att käka upp än att slänga...de ä juh fläsk...få inte slängas =) 

hamburgebröd
parisare
fläsk (bacon)
senap
ketchup
bostongurka / smörgåsgurka
hamburge dressing 
stripps

Fruktansvärt enkelt, bara att steka parisaren och fläske sedan bygga...MEN ACK så gött =) Bara att bygga som man vill med vad man vill, kanske lite räksallad till ?? Gurkmajonäs?? =)

Idag ha de vart fullt upp med att bygga om, flytta saker och allmänt kaos. Jag hållit på i källaren och säga till MDF skivor som ska in i Leos sovrum och låt mig säga de är såg damm ÖÖÖÖÖÖVERALLT i källaren =) Meeeeen jag ha sopa i alla fall =)
Samtidigt ha vi tömt Leos garderob på saker, tagit bort hans säng, flyttat om i alla skåp i hallen så fått ett klädskåp där. Inte klar på långa vägar men så kul att göra någe med händerna. Gud va jag sakna att hålla på med trä, älska verkligen snickra, limma, måla, såga......

Känns skönt att va på G, känns skönt att få göra någe kul åt Leo som inte heller är så.....normalt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar