Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 19 februari 2016

Hamburge Veckan inledd.....



Hamburgare och Stripps

Starta Hamburge veckan med en klassiker, hemmagjord hamburgare och stripps till min sons förtjusning =)
  • köttfärs
  • salt/peppar
  • BBQ kryddor
Blanda ihop och pressa med en hamburge press och stek på en het stekpanna och dra ned tempen direkt till hälften. Ha man tunna burgare är det juh bara att steka på het värme hela tiden men mina är tjockare....När man stekt klart vänd på Cheddar osten och dra av stekpannan från värmen så osten få smälta på eftervärme. 
  • Cheddar ost
  • sallad
  • tomat
  • dressing
  • ketchup
  • rostad lök
  • stripps
  • MAX vitlöks dipp.
Jag vill ha mina burgare med dressing och sallad på botten, sedan bugaren, ketchup och tomat på toppen och så på med lock. Bröden har jag rostat i ugnen på 225 grader i 6-8 minuter. Tills kanten börja få lite färg....

Underbart gött, burgaren riktigt saftig och strippsen perfekt så jag kunde be om en smarrigare middag. Imorrn fortsätter vi med hamburge veckan, få se vad det blir då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar