Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 19 februari 2016

IKEA resa till Umeå


Om en vecka så verkar det som kompis gänget ska upp och inviga de nya IKEA som är byggt i Umeå å självfallet ska vi med =D  Så jag sitter å kollar på nätet nu efter va man ska hålla ögonen på, mestadels är till Leos nya sovrum som ska bli men lite annat smått å gött blir det också....bara synd man inte är miljonär en dag som denna =)

Vi ha juh alltid fart till IKEA sundsvall men är nu Umeås IKEA lika bra då kan man lika gärna fara till Umeå då det är lite närmre, synd bara för Birsta i Sundsvall dom lär juh förlora nalta kunder på detta. Aja, bättre för oss =)

Tro förra gången jag va på IKEA så va Kicki höggravid och åkte rullstol runt hela IKEA, va smått sugen å testa hur hon skulle klara trappen med rullstolen men jag va snäll å höll tillbaks..hahaha...
Då va jag dessutom själv, lämnade gubben och sonen hemma men denna gång får dom följa med och riva stället. Att gå med Leo på sånna ställen är som att släppa han lös på Baazinga, det är ett work out pass för den som jaga. Men ä man sex vuxna borde man kunna hålla koll på skrutt ungen =)



Sitter å kollar på Kallax serien, vi ha tänkt ha tre vita sånna här hyllor men jag ha så många ideer så jag vet inte vilken av dom man ska välja. Om kan ska kombinera sängen ovanpå hyllor och få som en kojja, eller om man ska ha tre 4:or och en låg 4 eller hur man ska göra. Ha ett avlångt smalt rumt och värsta med de är att än hur jag vänder sängen så är den i vägen. Plus att ena väggen är riktigt KALL, det drar från el uttaget så jag kan inte ha Leos säng mot den väggen...han kommer bli riktigt sjuk. Jag ha nu lagt in en fel anmälan till bovärden Dennis så vi se väl när vi få hjälp med det. Måste få den väggen fixad INNAN vi ska byta tapeter liksom....

Dessa bilder här under är också några lösningar jag ha funderat på....





Nu är det bara för oss att välja och vi ha 1 vecka på oss att bestämma oss =) Dock så kan man inte ha sängen vi ha ovanpå då det är en utdragbar säng med lite konstiga ben på...meeeen......på något sätt ska vi kunna fixa Leos run så det är mer inbjudande.....måste bara mäta, tänka och finula lite =)

Längtar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar