Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 30 september 2020

Tjurigheten själv !?!?!?

Jag är känd för att va tjurig, jag ger mig inte i första taget man ska tusan va DÖENDE innan jag ge upp eller ge med mig...jag skyller på min mor men även min far..hahaha...dom är tjurig dom med, bara på olika sätt =) 
Jag är ändå uppfödd att kunna ta hand om mig själv så att be om hjälp kommer inte lätt...KAN SJÄLV!!!! Ränderna är inte lätta att tvätta ur, dom finns där i ryggraden än hur man gör och då jag är sån som ska ha det gjort NU..inte sen, NUUUUU...tålamod noll så gör jag det mesta själv....hmmm, undra just vart min son fått sin tjurighet ifrån och noll tålamod...ahahaha...hrm.....INGEN är perfekt så *phfff, räcker ut tungan till dig*.... Han kunde fått värre saker från mig =P 

Men så en dag som denna, så sjukt uttråkad jag dör....mena jag skulle kunna pyssla men jag sakna vissa saker så är lite låst. Kan i och för sig starta lite nya pyssel men jag vet inte om det är sån smart ide, kanske BÖR göra klart några fler först :D 

Ska måla men de kommer jag gör ikväll när sonen är hemma, så kanske man kan smitta av sig lite...att han också vill måla. Göra några fina teckningar att hänga upp, vore nice =) 

Såååå, va gör man när man är uttråkad ?!?! Jo man gör saker man INTE BÖR GÖRA speciellt om man ha min höft, jag gick ned i förrådet och börja ta fram julsakerna.....juuuuul lådorna =) ÅÅÅ KNIP ni som nu rynka på näsan men jag ha faktiskt en strategi här så...HUSH!!! 
Jag tänkte som så, då jag ha en höft som inte gilla extra tyng mot den så kan jag bära upp en till två lådor varje dag så få jag både gympa OCH jag får upp mina lådor =) Å då jag dessutom börjar dekorera tidigare än många andra (bara 3 veckor kvar) så äre lika bra att börja nu ;) 
Har dock några lådor som är "waaaaay to heavy" för mig så jag kommer få ...locka Pelle att bära upp dom när han mår bättre i ryggen =) 

Men fick upp två lådor, bara bära försiktigt i trappen då det är där min höft HATAR MIG!!! Min sjukgymnast skulle INTE va happy om jag sa vad jag gjort nu. Men.....en jäkla höft ska inte hindra mig från att göra saker...grrr....
Fixa lite krubb, satte mig vid datorn för att käka lite, lyssna på "julmusik" mohahah...och bara knäcka höften lite så ska vi se de går nog bra. Kanske till och med jag kan gå ned å plocka upp fler...börja bli uttråkad igen..hum hum....
Men så mätt just nu lunchen måste falla ned först ....


Köttbulle macka med maaaaassa isbergs sallad, kanske inte den vackraste men mums så god. Med en maaaaassa inlagd gurka, på bilden va det bara några...sedan öste jag över ett ANTAL till =)
Passar perfekt till lunch, blir nog en imorrn med =) 


Satt å pysslade lite igår ikväll, att få snö..på min gran..är inte de lättaste när man inte ha lim sprej men med lite grrr så funka det. Fortfarande ingen topp gjord, granne är som klar...med små pärlor, lite snö, men toppen då ?!?!?! Har funderat på den en vecka nu men jag är fortfarande osäker om vad som blir bäst, ha en massa förslag i skallen men inget jag gilla helt...


Min "North Pole" stolpe börja ta form, ha verkligen fått göra denna pö om pö...bygger inte efter nån ritning jag bygger den efter vad som finns i skallen å där äre sån kaos just nu de är svårt att komma till skott..ahaahah....

Men vist tusan kommer jag framåt....tror den blir bra, när jag väl är klar. Klippa, klistra, bränna fingrarna, massa fin piller göra men det är det säkert värt det i slutändan.
Ska upp med en skylt där det ska stå nordpolen...MEN, jag skulle vilja på nån sätt få dekorera med lite annat också, gärna en liten fågel....undra om jag måste kolla på dock möbler eller liknande.
Jag är urusel på att bygga så smått....de se bara för...jävligt ut...
Sedan ska de på lite fejk snö å lite sånt så..mm....ja ä int klar än =) 

ÅH, kom just på en sak jag ska bygga.....dags att plocka fram lite tejp, kartong och skalpell =) 
Idéerna flödar =) 

Kram på er alla =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar