Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 2 september 2020

Mår lite bättre....

...försöker skriva lite än fast hjärnan är inte precis hundra än, men jag kommer framåt. Jag tackar alla som skrivit, ringt mig...har inte pallat med att svara alla men några i alla fall.....


Vet jag fått frågan om jag är missbrukare efter som jag syftade på återfall, med återfall gäller inte bara sånt typ av missbruk. Återfall gäller även när man vart nere i den där brunnen där det är svart, fått sig upp men glidit tillbaks ned igen. Bruka lyckas hålla mig på kanten men nu gled jag ned...

Varför?!?!

Mjo, jag vet varför men vill inte dra upp de här. Kan bara säga att det ha mycket med min hjärna att göra som måste ställa om sig hela tiden för saker händer, man pressar sig för mycket, folk hugger en i ryggen å tro man ska va så dum att man inte fattar. Så sjukt less lögner.....ska det va så SVÅRT att va ärlig?? verkligen??? Om man inte gilla nån, säg det, om nån gjort fel, säg det!!!! Varför ljuga, lögnerna kommer alltid fram i slutändan helt enkelt, nä men få äre bättre att "ignorera en" ...

"om jag ignorerar henne så går hon säkert sin väg snart"

Istället för att stå för vad man tycker så ta man den fega vägen ut, jag HATAR konflikter då jag är så konflikträdd så de finns inte men även jag....säger sanningen, för jag vet mycket väl att sanningen kommer alltid fram. Man kan alltid säga snällt om det är något ont man vill få fram.
Mena jag tycker inte det är så kul att säga vissa saker till nån, då jag ha den ställningen att ha du inge snällt att säga behöver man faktiskt inte öppna käften. Men i vissa fall...måste man öppna käften.
Ja men som....jag chattar, dejtar men alla ha en smak. Men att säga till någon att just den personen inte är min smak kan kännas...ont...taskigt =( Men måste väl va bättre att säga än att leka med personen så han tror jag tycker om han ???
Men jag försöker på bästa, snällaste sättet lägga fram att jag är inte intresserad. Får man då frågan varför ja men då få man försöka på ett snällt sätt bara säga att..nä men de känns inte som de klicka, du är helt enkelt bara inte min smak =( 
Det är då bra mycket bättre att säga sanningen än att ljuga för dom, leka med dom, lura dom ....men jag ha en känsla att de ha med omognad att göra också =/ 

Nu handla de inte om "kärleksbekymmer" som fick mig låg, utan .....många små bäckar gör en stor å!

Men jag hade en härlig resa till Ikea med Gunhild på måndagen, så  vi fick shoppa lite, äta god mat, komma bort och främst av allt...jag fick prata, rensa skallen och miljö ombyte =) De hjälpte mig mycket, de hjälper också att Gunhild är min före detta psykolog som nu är min kontaktperson så hon känner min hjärna. När hon börja ta upp VARFÖR jag kände som jag kände...ja men då klicka det....faan, de hade jag aldrig ens tänkt på. Så de började lätta =) 


Äntligen fick jag mitt brick ställ, tanken här är att kunna ha kakor ELLER pyssel saker och då när det är en ställning ta den inte lika mycket plats på bordet. Jag ha många ideer, kommer nog användas till pyssel nu fram till November, December då blir det mer kak hyllor =) 


Hitta denna super söta uggle lampa, ha än inte bestämt om den ska va i mitt rum eller om Leo ska få den till sitt rum. Att vi byter lampa så jag få trädet som är lila färg och han få denna.....han få bestämma =) 


Stod på IKEA å skulle välja säng ben, så kolla jag på höjden å de fanns jätte korta å tänkte nä men dom blir för låg, då kommer madrassen bredvid mig bli hög så jag ta dom högre så blir vi mer lika .....men...


...då när sängen kom igår så....kände jag UJ va tjock madrassen va.....um....um....HAHAHAH....min säng kommer bli högre än den bredvid mig som Leo bruka sova på =) Fördel då kan inte Leo rulla in till mig och steka mig med sin kropps värme, kanske inte va så dumt det här..ahahaha....
Men kommer måsta byta den andra madrassen också, mena...ok....låt mig få måla upp en bild för er... 
Att ha sex i mitten blir något svårt om ena madrassen är sååå mycket högre än den andra..hahahaha...

Köpte också några lådor....dessa lådor ska bli julklappar, efter jag skurit i dom, limmat och klistrat...pyssel gumman i mig ha mycket att göra =P 


Fick en liten sen födelsedagspresent av Pelles mamma Lisa och Bernt, på något sätt tro jag dom känner mig ;) Det va liksom tre överraskningar i ett....det är mitt typ av kinderägg =) Sedan om jag kan hålla mig till jul....uj....de ha jag svårt att tro =) 


Hög 1 av 3, nu blir det att gå genom lite bakböcker för att se vilka kakor jag ska göra i jul...ska hitta några nya =) 


Å som om att inte det är nog så kul att kolla genom bak böcker så ska jag tvätta mattor....YAAAAY...nån nån vill byta?? =/ 



Håller på med tjarlaknöl också, men jag gör mina på fläskkarré då jag inte ha älg hemma. Men de blir himla gött det också. Inte lika gött som älg men..man tager vad man haver =) Man kan använda mer eller mindre vilken köttbit som helst, testat bra många men ingen klår älg!


Woop woop, en till av mina projekt är nu klara....denna lampa va, döende...pinnarna börja gå av, den va ljus grå, ljus brun, grön, svart....hade många färger men den va så blekt. Å tyget där inne skitigt...så ta bort tyget å tvätta det, laga pinnarna och sedan spreja den svart...


... mycket nöjd vart jag =) 


Dom va så underbara jag fundera på att använda texten på nån egengjord tavla, speciellt den med rumpaaaaaa :P 


Så nu supa i mig tredje tekoppen och så blir det bläddra genom lite bakböcker, mysa ned sig i soffan...kanske sätta på en julfilm baaaaara för att jag kan =) 

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar