Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 7 september 2020

Sjuklingarnas pysselhörna....


Börja med att Leo kom i fredags å så är han förkyld, hinner de bara nån dag så nu ligger vi båda sjuka. Lätt feber, nyser skallen ur oss, slemhosta delux, mina bihålor är helt...sönder trasade så helgen gick i "sjuklingarnas" tecken och vi verka fortsätta med det även nu i veckan.....
Man tar fram pyssel, sitter stilla och pyssla och sedan så plockar man bort det. Ungefär det man orkar just nu, tempo slowmotion men man gör juh något i alla fall =) 

Jag börja med att bygga på en av mina julklappar så säger Leo helt plötsligt att han också vill pyssla !?!??! Det är inte ofta han säger det så självfallet nappade jag =) Tog fram en massa tomma toa rullar och så lådan med massa glitter å stjärnor å ögon och allt som nu finns i den....


Så Leo börja limma, klistra och bygga en massa diverse saker....kul att se hur kreativ han är när han bara vill =) 


Jag bygger julklapp efter julklapp, de är lite pyssel med det hela men kul vare =) Så 4 av 7 lådor klar, nu behöver jag material för dom andra.....vet inte hur men jag sakna alltid något material..hahahah....




Efter att ha suttit stilla nästan en timme måste man röra på sig....å då gör man hopp från stolen, det är en hopp volt till madrasserna som är på golvet och samtidigt som man landar skjuter man mamma !??!?!? Um...jag vet inte hur många blåningar jag ha just nu men de är MER än en...hahaha...


Efter dusch få jag fixa frillan bara för att han sedan ska platta ut den.....MAMMA JAG VILL HA TUPPKAM.....två minuter senare, nääääääää...vill inte ha...PLATT PLATT PLATT...men han va söt ett tag i alla fall =) Nu när han är sjuk är han lite extra.....gnällig men det är jag också så vi gnäller på varandra =) 


NAKENFIS!!!!! Nu ska ni va glad jag inte la ut naken bilderna där han dansa rumba..hahaha.....
Vi sover i vardagsrummet denna vecka när han är här...kan man se tv, sitta vid datorn, pyssla, leka...allt i samma rum. Är man sjuk så ha man extra förmåner helt enkelt =) 


Jag fortsatte bygga medans han hittade lego, det går alltid hem om man måste ta det lugnt ett tag. Han kan konsten att leka så mycket tillslut så hostar han tills han spyr =/ Så man får HOTA han för att sitta still...ta de lite lugnt så han inte ska spy....

När vi vuxna blir sjuk...blir vi lugn...när Leo blir sjuk, blir han HYPER....ingen bra kombo =/ Å på tal om götta å kvällsfika, så här se våra kvällar ut. Lax, ägg å tekopp till mig, kyckling å popcorn till Leo...kul blandning men de funka :D 


Mannen som SKA ligga på golvet för soffan är inte stor nog för oss båda....

- Maaaaaammaaaaa, kan jag ligga bredvid dig och spela lite innan jag somna?
- Men skulle inte du ligga på golvet ??? 
- Du ligger inte här.....å jag vill vara med mamma

Awwww, hur kan man säga nej till det ? =)  


Är det nån fler än jag som borsta sina nytvättade mattor ? =) Jag vill få dom fluffiga igen....så jag sitter å borstar dom, ha två till som ska borstas. Inte de roligaste precis men myyyyysiga blir som sedan =) 


Nästan klar...adventskalendern, håller på göra lock som ska sitta där i hålen. Piller göra om något plus att de röda bandet ska inte va där....det är bara där nu för att hålla ihop medans det torkar =) 


Woop woop, snögubben klar....slutresultatet få ni se närmare jul =) 


Mina vagnar är nu helt klara, loket ha några dekorer som ska målas och sättas på men sedan är dom också klara. Jag vart pisst för jag hade inga bra skruvar som inte gick så långt igenom. Å skruv är juh vassa så jag fundera hur jag skulle fixa detta. För sätter du ned en julklapp i den som rivs den upp.....men....jag satte på små runda trä knoppar.....POFF...nu äre inga vassa skruvar längre =) 

Så nu, fixa till på köksbordet så vi kan sätta oss där och måla lite....
Tro de eller ej men jag börja få lite att pyssla med....*skämta*.....ha jag slut fixar jag bara mer =) 

Kramiz =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar