Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 14 september 2020

Dagen efter....

 ....dagen efter är nästan ännu värre än när det händer, nu börja hjärnan reflektera och fundera va som hände, varför, hur kom jag dit, hur kom jag därifrån, varför kan jag inte sluta skaka. Sjukt svårt att pyssla, skriva på tangentbordet...man får ta pauser var tredje minut bara för man ska slappna av och sluta skaka som ett asplöv....


 Har psyk tid imorrn två timmar så de känns himla bra, även hon är lite förbryllad som jag vad det är som få mig att tippa över och vad är det som är så starkt som drar mig därifrån också. Varför jag får bilder som dyker upp i min skalle, minnen...som jag absolut inte minns, inte känner igen. Snabba bilder som bara blixtrar för ögonen, vet inte ens va dom innebär...bara nån bild som blixtrar förbi framför mina ögon och jag kan inte förstå vad i all sin dar är dom, är de minnen jag tryckt bort, men vad försöker dom säga mig då? 

En vän mobil terrade mig tills jag svarade igår, han hade läst vad jag skrivit och va så rädd jag skulle göra något. Han tog det jag skrev igår som en självmordsbrev men de var det verkligen inte. Det va bara jag...som gatt tömma min bägare =(  Svarade väl inte dom första 20 gångerna han ringde men tillslut gav jag med mig efter ett antal mess att m jag inte svara kommer han komma på en gång....hot..verkade funka..haha..hrm....
Nä men skämt å sido de va skönt att få prata lite, än om jag aldrig bruka prata när jag mår så där dåligt. Aldrig någonsin bruka jag svara men jag gjorde ett undantag och det va bra....pratade i 3 timmar så jag gick inte isäng fråns efter 3 på natten. Himla glad att få lätta mig, skratta lite, fick tänka på annat ett tag och de behövdes....Tack ❤

Medans hjärnan försöker varva ned så pysslar jag på för att ha något att göra, bara att nu kan jag inte göra dom där små piller göra...men jag ha gjort några riktigt piller göra förra veckan...


En tomte, på toalettrulle, papp, lim, golvmopp, garn + träkula som jag måste beställa sedan. Borde bli hur coolt som helst va ? =) 


Fundera först att göra en hög tomte men märkte att den såg alldeles för...missbildad ut...


Nästan klar, den vart helcool, ska jag bara som sagt köpa nån träkula och limma fast som näsa så är den klar =D 


Då jag håller på med pringlesrör till julklappar men vill inte folk ska kunna kolla ned i själva röret för att se vad som finns i så gör jag locken så här...


.. va inte helt fel men ändå inte helt nöjd, men bättre än förra året. Få se vad jag kan hitta på nästa år då =) De duger på så vis man se inte ned i rören så den uppfyller sitt syfte =)


Förra året gjorde jag mina pringlesrör med snöre runt men i år dekorerar jag dom på annat sätt, dom är inte klar men för varje sak man gör måste dom få torka så....en bit på väg. Tror jag ha säkert 10 projekt jag ha på G just nu men behöver nån liten sak till alla =) 


Pappkon, makaroner och limpistol.....ska bli en gran ....


...å en typ av gran vart det. Efter mer än ETT brännmärke på fingrarna så är den ett steg närmre att va klar. Men nu ska den sprej målas och så ska en topp på och små pärlor ska sättas fast =) Men den se helfrän ut..måste testa göra en till med något annat kul man kan limma fast. Jag kommer nöta ut min limpistol....redan använt 12 limstänger, å då äre långa...grova....Måste på Jula och köpa fler =)


Fönster till Loket, ska bli kul att se hur detta kommer se ut när den är klar =) Självfallet måste både tomten och snögubben va med, Leo fick bestämma bilderna så de fick bli dessa.....


Dom andra rören, pringles rören behöver också lock men dessa jävlar ha jag allt fått bygga själv. Inte som SNYGGASTE i världen men papp, skruv, bricka, träkula å massa färg så börja dom ta form nu. Ska dekoreras och numreras så ska min Pringlesrör kalender bli klar....


FÖRBANNADE LILLA SKITHUS.....gaaaah, man skulle sitta å klippa ut detta, sedan vika ihop små...små kanter å sedan försöka fästa ihop allt med lim. Detta...testade mitt tålamod det ska gudarna veta....ADHD kickade in om å om igen så man fick avbryta ofta för jag inte skulle mosa skiten. En av TRE klar....andas, ska göra dom...ska klara det men gudarna ska veta jag lär mig mer än ett nytt svärord på köpet!!!!
Nu kan jag dock inte klippa eller klistra men hoppas skakningarna ska försvinna....fort, jag gilla det verkligen inte =/

Men nu, lägga mig i soffan och bara andas ett tag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar