Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 24 september 2020

3 månader kvar...

 ... som sagt, 3 månader kvar till julafton så ni kan gissa att jag håller på räkna ned =) 

Det är full rulle här hemma och nu ännu mer än annars, sedan jag fick SITT ARREST!!! av min läkare så ha jag inte haft nått val än att pyssla, måste ha något att göra annars kan jag inte sitta stilla. Vilket resultera i att man ha limmat ihop fingrarna och har mer eller mindre målarfärg överallt men va tusan gör det =) 
Ska väl synas att man gör nått va ?? 
Men super lim, satan va man kan fastna...hahaha.....sakna lite hud på en TÅ....fråga inte..hahahaha...

Jo, jag faktiskt gjort några saker som inte ha med att pyssla å göra...suttit på golvet för att SKRAPA bort lim från tejp hellvette som suttit hela sommaren.....*ybersuck*...hahahaha....
Inte fått bort allt än men mjaaaaa, de tar sig sa mordbrännarn =D Å så dom där vanliga sakerna som även normala personer gör, tvätta, städa, diska...men jag få sitta ned mellan varje sak bara nån minut så allt lägger sig så kan man fortsätta sedan igen...


Köpte lim på Dollarstore, 1 LITER....tänkte att de vore väl faan om inte denna ska räcka. Men vad som är med detta lim är att det är super segt, de vill som inte släppa när man ska klicka ut det utan som segt, genomskinligt snor som aldrig vill släppa =D Både jag å Leo garva lite när man skulle försöka att få loss det....därav...lim lite överallt =D


Ha ni sett sån söt lite påse, jag skulle ha en el kontakt till min nya lampa, fick som dra lite ny el =) Men man är så van att den är inplastad i tråkig förpackning så de va lite svårt att hitta den denna gång. 


Lampan fick sig ett ansiktslyft kan man säga, lite omgjord så nu passa den bättre här hemma än om jag inte är helt hundra vart jag vill ha den än....hum hum....


Skenet från den vart lite.....annorlunda...äre bara jag eller se det ut som något demoniskt på vänster sida ? =)  Kanske man ska ha den ut på balkongen å skrämma skiten ut ungarna =D 



Byggde påsar som ska va som present påsar sedan till jul, absolut inte klar med dom än för jag ha inte bestämt mig hur man ska dekorera dom....vill inte ha dom en färgade ....
Ändå rätt impad då det är första gången jag ha byggt påsar, å dessa gjordes med rätt hård papp så att få kanterna va inte det lättaste....


Man tager va man haver.....pappers press =D Den är inte heller klar men jag väntar på att jag ska plocka mossa och så ska jag köpa såna där el ljus från Dollars så ska jag nog kunna få denna också klar =) Den väger TON...då jag ha en massa fin sand i den, därav perfekt till pappers press än fast min son protestera å säger att så där få man inte göra ?!?!? humf.....mannen med sina egna lagar...haha....


Mitt köksbord va upptaget en månad :P Nu är jag äntligen klar med målningen ..... tror jag...kommer säkert komma på någe mer jag ska måla men jag kanske inte behöver hela mitt köksbord till det, om en månad kommer alla mina jul kartonger upp så då blir det ändå fullt =) 


Mitt tåg helt klart...WOOP WOOP.....kanske inte vart de snyggaste på denna jord men faan, jag är ändå nöjd =D Kommer säkert passa bra framför granen...med några julklappar i....


Gjorde fönster på vardera sida, tomten på ena sidan och snögubben på andra sidan....


...en ska inte klaga, kunde vart värre...hahahaha....



Fick hemmagjord plommon marmelad av Gunhild, så himla smarrigt det vart på ett kex och så en tekopp till. Å sån härlig blodröd färg den hade, denna skulle man kunna haft till Halloween på något typ av tilltugg, skulle lätt kunna tro det va blod, ringla lite över en tårta som likna en hjärna...mums =D 
Jag tro ja är tokig i marmelader, underbart att ha de söta till ett salt kex och så en värmande tekopp till det, perfekta tilltugget på kvällen =) 


Ok, jag bruka ha svårt med godis...jag fastna sällan för något då jag bara tycker det är för sött och bara fel smak. Men så smakade jag i förrgår på detta....så kom min gamla favvis tillbaks...Lindt, helt klart min favorit choklad. Att bara ta en bit är himla svårt men guuuud, tro jag kan strypa nån för att få en bit av denna choklad....farligt =D 


De gömmer sig något under bajset.....nån som inte vill va med på bild så han tyckte bajs va roligare att ha på bild !??!? Min knäppgök =) 


Woop woop, ännu en sak som är klar...mina present rör är klara, nu ska dom bara fyllas med olika saker =) Klippa, klistra och en massa piller piller....men oj va kul dom va att göra, kanske få göra fler nästa år. Börja spara pringlesrör redan nu, gick juh bara 40 stycken detta året..hahaha..hrm....



Ska skriva ens namn på hjärtat så därför kunde jag ta kort nu, dom avslöjar inte VEM som ska få vad =)  Sedan va man fyller mer är helt upp till var och en...kläder, godis, hemma gjorda saker som kakor, hygien artiklar, leksaker, kinderägg,  doftljus...ja va tusan man vill som går in i röret =) 

Men nu, njuta av min tekopp....värma mina händer, ska pyssla med små små pärlor så är bra om man inte skaka som ett asplöv. 

Kram på dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar