Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 27 september 2020

Pyssel och Adventskalendrar.....

Det regnar ute, ha regnat hela helgen så varken jag eller Leo känner oss speciellt sugna på att gå ut. Hans regnkläder är på skolan å jag ha inga så det är som att BE om att bli blöt och sjuk...när han inte ens vill gå ut å leka då äre rysligt ute =) 
Så vi håller oss inne, pysslar en massa och bygger saker jag inte helt kan....förklara.....
Jag fortsätter liksom å bygga och pyssla med mina julsaker medans min son bygger robotar, zombies och diverse andra varelser av toalettrullar, plastflaskor,tejp å lim =) 



Leos ljus huvud, som man kan använda som fackla och lampa å gubbe å...ja lite blandat. Men smart av han att sätta fast den så man kan vicka upp ljuset, tända å släcka å sedan är det bara att vända ned ljuset igen =) 


Leos andningsmask, sätt toppen mot munnen ...andas in och ut så glider handsken in och ut =) Han hade sjukt kul med denna för nån vecka sedan så han gjorde en till. Man kan även sätta dom på öronen så ser man ut som en muppet :D


Ja....stackars zombie, den förlorade armarna, fötterna och håret till zombie kriget så de enda han fick behålla va ögonen. Han måste juh kunna hålla koll om de kommer fler zombie som vill äta upp han ?!? Um...ja...hahahahaha....


Flipp the bottle, såg tråkiga ut så de gick några TON tejp för att få dom...snygga ?!?!? 
Ja i alla fall så är som mer täta nu =) 


Äntligen, gjorde klart min ljus skapelse. Förra året gjorde jag själva skapelsen och i år dekorera jag den så nu vart den juh faktiskt lite mer färggrann, måste jag bara köpa batterier till alla ljus...ska bli kul att se hur den ser ut när alla ljus är tända och det är mörkt ute =) 



WOOP WOOP....pringles adventskalendern är nu äntligen klar. Den va det NALTA bök med å en sjuhellvettes massa piller göra men nu..nu är den klar!!! Tack gode gud för det och de lär jag INTE göra igen..hahahaha...

Nu äre massa klippa klistra PILLER göra att fixa på några andra skapelser så jag ha då något att hålla på med nästa vecka mellan alla möten och tider =) 

Men när jag inte bygger så fastnar jag på internet...har en massa saker jag håller på kolla upp till jul. Jag ha tre små pringlesrör som jag dekorerat, jag tänkte Leo skulle få med något i dom...men vad ?!?!?!? 
Spindlar hade jag tänkt i en, men dom andra två då??? Helst inte godis....och så ha jag en plåtburk, lite mindre som jag skulle komma på något att fylla med. Men min hjärna är mos...va fasiken kan jag fylla med ???? 

Men nu....asså...adventskalendrar, jag suttit och kollat upp en massa adventskalendrar för år 2020 å ja känner hur jag kliar mig i skallen. Vissa är bra som jag själv kan tänka mig köpa meeeen så ha vi dom där som man fundera......skulle nån ens köpa den om dom va hög eller full ???? 
Men först, dom jag gilla...som jag skulle kunna tänka mig köpa om dom inte va så dyr!!!


Marmelad kalender - så underbart ❤ Jag skulle älska denna såååå mycket, plus att man får små glasburkar efter detta som jag säkert kan använda i pyssel så jag ser dubbel glädje men 449kr...lite dyr men skulle älska den ❤


Te kalender - Jag dricker flera koppar te varje dag så denna skulle jag älska, öppna varje morgon och testa en ny tesort varje dag =) ❤ 199kr


Baileys kalender - ja tack, skulle aldrig köpa den själv men fick man den skulle jag inte säga nej =) 249kr


Choklad kalender - Ja alltså vi vare inte choklad jag tänkte på i första hand, jag skulle vilja ha den bara för lådan..hahahaha...men chokladen är säkert också god men vette tusan om jag skulle orka den. Ger nog bort det mesta =) 1195kr


Erotisk kalender - hade jag inte vart singel så JA TACK ❤ Inte lika kul att leka själv ;) 1295kr

Karamell kalender - lät lite intresant, bryta av från choklad kalendrarna kanske karamell kalender vore en hitt om dom inte va så dyr....då man inte ens ha nån aning om hur de kommer smaka =) 499kr

Sedan ha vi dom där jag inte helt...förstår.....


Gröt kalender - Njaaaa, ja må gilla gröt men en ny gröt varje dag...här blir jag för kräsen =/  699kr


Fläsksvål kalender - här säger jag både YAAAAY och NÄÄÄÄÄÄÄJ...jag tro inte jag käkat den fläsksvålen dom mena så jag ha NOLL KOLL om detta skulle va gött eller inte. Mena gröt smaka gröt, muesli smaka muesli men va faan smaka fläsksvål ?!?!? Jag bruka som inte käka det i vanliga fall så jag känner mig förvirrad. Men jag är sjukt nyfiken bara för det är annorlunda =)  299kr


Muesli kalender - perfekt för nån som gilla muesli men även här.....alldeles för kräsen, skulle kasta hälften =/  699kr


Pussel kalender - Jag skulle få psyk bryt att bara få några bilar varje dag, ska jag vänta till nästan dag...å nästa dag.....jag skulle bli knäpp, få gråa hår, vill jag lägga pussel vill jag göra det NU inte i en hel jäkla månad..hahahaha....Det blir säkert ett snyggt pussel men jag skulle tyvärr riva upp hela jävla kalendern på en gång!!! =)  249kr


Vespa kalender - eller ja olika typer av kalendrar som, Porsche, Benz, Beetle där du får bygga en liten miniatyr av din favorit. Inget jag skulle köpa men passar bra för den som älskar just den modellen =) 695kr

Sedan ha vi juh sockar, popcorn, lakrits, winegums, öl, verktyg, man stuff, skäggvård, smink, kaffe, djur och många fler. Det finns nog en kalender för varje typ av person, som jag sett så finns det braaaaa många fler än vad de gjorde förra året, är det för corona...vi alla ska stanna hemma så lika bra att frossa på något kul när vi redan ha tråkigt ?? =) 
Det som bestämmer är väl plånboken, du kan köpa en vanlig choklad för 15-20 kr eller så kan du frossa i dom för flera tusen. Jag ha i alla fall mina favoriter, vilken är din ? =) 

Nu blir det en sväng ut för mig å Leo innan jag måste in för att börja med fläsk pannkakan som jag lovat lill skrutten, nu regna det inte så man smälter i alla fall inte =) 

Kram på er alla och ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar