Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 12 oktober 2020

Fortfarande sjuk....

 ...ligger fortfarande sjuk, det är en seg förkylning måste jag säga och den ha slagit grepp om lungorna. Minsta lilla man hosta så kommer de var, smaka var i hela munnen å kan säga det är inte den härligaste smaken man kan få =/ 

Å nej vi tror inte det är corona då borde jag vart sämre än vad jag är, jag får alltid problem med lungorna varje gång jag blir förkyld så min läkare satt mig i karantän till onsdag så få vi undersöka hur det ser ut då. Jag ha problem med lungorna så när jag blir så här dålig så bruka jag kunna va sjuk flertal veckor så jag vet vad jag ha att vänta mig. Då corona nu också går så är jag förbjuden att gå ut alls....få jag corona på detta så ....mja...inget bra för mig. Det har ökat här i Övik också dom senaste veckorna så bättre ta det lite försiktigt, så hosta, svårare att andas av allt var och lätt feber på det. Det kan man leva med, bara att man blir SJUKT rastlös att va hemma......klättra på väggarna är milt sagt....

För man är så pass sjuk att sitta stilla, känner du nästan inte av något men minsta lilla du ligger eller står upp och gör något så är det kört. Ansträngning på de....bara att fetglömma, febern gör också det att rör jag mig stiger den =/ Så det jag gör är att sitta och pyssla, städar jag eller diskar så gör man bara det någon minut sedan få man sitta ett tag....allt går att göra, bara det tar liiiiiite längre tid att göra allt =) 

Jag inte vart sugen alls att skriva något, man blir bara så ....BLÄÄÄÄÄ på allt man är sjuk, inget är kul inget är....man blir som en vuxen bäbis, jag å Leo passa bra ihop just nu för vi tjurar å gnäller på samma saker men inget orka vi göra..hahahaha.....ha en känsla även Leo skulle bli less en och säga åt en att sluta tjura..hahaha =) 

Men lite pyssel har jag fixat med, så pass mycket att just nu sitter jag fast....va mer kan jag göra ?!?!?
Kommer på mig själv stå å kolla på några av jullådorna jag tagit upp å hotar med att " få jag inge mer pyssel att göra inom dom närmaste dagarna kommer jag FAAN sätta upp julen" Jag tyckte det va ett bra hot =P 


Håller på att göra påsar, presentpåsar jag ska lägga en hemmagjord julklapp i, massa klippa, limma, böjja å ett flertal svordomar när det INTE går som jag vill =) Gör i olika färger bara för att få lite mer färg på det hela och som vanligt gjorde jag säkert 5 stycken påsar som fick va prov påsar...jag är så kinkig när det gäller att få allt rätt...nä den är för sned..nä den sitter fel, nä de blev fel färg men egentligen är väl inget "fel" när det är hemma gjort ? =) Är väl meningen att de ska synas det är hemmagjort och inte fabriks tillverkat....


En av mina test mallar..hhahah...hrm.... gack icke som jag ville =P


Så se man Lidl komma med dessa påsar....19kr för 6 stycken....snygga...rätt storlek....så börja man sucka å fundera om man ska köpa jävlarna istället ?!?!? Men.....visst äre roligare att få hemmagjorda än att få köpta ?!?!? Eller äre bara jag som tycker det...hum hum...


TADAAAAAA, nu är mina toalett tomtar klara. Dom är gjorda av toalettrulle, papp, silkesband, skurmopp, lim, garn och en träkula. Vart helfräna....en ska bli en julklapp men till vem....äre ingen som vet =) 
Jag ha gjort fler julklappar också som ska ges bort, vill såååå gärna lägga ut dom för att visa vad jag gjort men kaaaaaan inte, de skulle avslöja allt...BOHOOOOOO.....


Tomten fick hål genom näsan, fundera starkt på att sätta en metallring genom näsan bara för att göra den lite grymmare..hahahaah.....mena tomte med nosring är väl helt ok ? =) 


Liten werd tomte vart klar som är en presentask, men den är....LITEN...få nog bli en dekor skulle jag tro =) 


Woop Woop en sa till klar, min nordpol stolpe vart nu klar. Den kommer fyllas med små tomtar...djur...allt eftersom åren går. Man får juh alltid nån typ av dekor när man köper blommor eller olika typer av paket som är inslagna på ett speciellt sätt. De bruka innehålla små små dekor tomtar eller djur som man kan spara för att använda till denna sak...det är ett sånt där evighets projekt =) Men just nu...är den klar =) 


Den tyngsta lådan från förrådet som jag tog upp innan jag vart sjuk va min julservice, Disney Julservice från fyrklövern. Dyröres så jag ha knappt använt dom =/ Man är rädd dom ska gå sönder, tallrikarna är stadiga men glasen är så skör man titta på dom fel å dom går sönder =/ Meeeen känner att va äre för mening att äga något som ligger i en låda ....som man aldrig använder, ingen ser.....det är bara bortkastat. Saker är till för att användas helt enkelt...så nu tog jag upp dom och dom få stanna uppe. 
Tallrikarna ha jag stoppat under sofflocket då dom inte få plats i skåpen men glasen hamnade i skåpen långt upp då man bara använder det vid juletid =) 



Hitta glögg kopparna men inte glögg värmaren !?!?! Hur kan man tappa den stora saken å inte dom små ?? Skulle vilja utöka själva...serverings delen....jag ha en ugnsform som ha Disney motivet men hade vart nice med några fat man kunde lägga upp på ...hum hum.....fast dom lär juh va SNOR DYR....
Kaaaanske man kan köpa vita fat, men göra decoupage på dom !??! Aldrig gjort men vart sugen att testa.....


Snapps glasen blir aldrig använda då jag aldrig ha sprit på jul...få komma på annan sak man kan använda dom till...nån typ av förrätt/efterrätt? =) 


När jag ha inget mer att klippa, klistra eller dyligt händer detta...MÅLA.....tog mig några timmar men är kul att färglägga då jag själv INTE kan rita. Så målarböcker är underbart =) 
Vill ha fler målarböcker, med julmotiv.....men som ha bara en bild på vardera sida så kan man göra tavlor av det eller slå in presenter med det eller annat =) 


Ett fränt tips till halloween....får alla ungar en hand med godis i =) Fundera på att göra det, dock vet man aldrig i år om några kommer alls, corona ställer till det med alla saker man är van att göra, se.....

Denna ska jag fixa i år ha jag tänkt mig, sett många som gör kransar av just pepparkakor...
Har gjort redan.....um....6 olika tro jag men denna ligger på "måste testa göra" listan =) En av många saker som ligger på den listan men betar av en efter en =) 

Nu är vi juh i oktober...vilken dag som helst kommer jag börja julpynta...HA!!! kan affärerna kan jag =P Sedan i början på november börja bakningen å December godis å mat....så pyssel bruka bli avtagande allt eftersom tiden går =)
Tycker jag vart duktig som inte ha jul dekorerat än...mena...HALLÅ...det är jag vi snacka om, jag sitter på händerna för att INTE börja =P Men snart... snaaaaaaart....drar jag igång =) 


*haters be gone, vill jag julpynta så gör jag det vare sig du gilla det eller inte =) *

Host, snörvel å kram på er alla =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar