Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 22 december 2020

Sista kaklådan utdelad...


 .... för julen, kan säkert bli någon efter ska ni se men just nu är det soft på kakfronten =) Men herre min ge vad jag måste bakat i år för jag räknade ut idag att jag ha gett bort 40 lådor med kakor och julgodis. Det är alltså 40 stycken sådana där "plast godis lådor" som olika godis företag ha för lösgodis. Dom är inte precis små men på något sätt ha jag lyckats fylla 40 lådor och gett bort, ha också några kvar i frysen =) 

Fick dock bakläxa av min son då VISSA av hans favvis kakor va slut så jag funderar som sagt att baka nu i mellan dagarna när jag ha honom på dagarna för Pelle jobbar. Då kan han få hjälpa mig baka lite mera....nybakade kakor är bland det godaste som finna =) 

Känner mig rätt nöjd i år, årets bak ha gått bra och jag ha till och med skickat ned till Uppsala några lådor. Va rädd hur dom skulle se ut då POSTNORD är inget företag jag gilla, dummare personer får man tyvärr leta efter....men det gick bra och kakorna verka ha gått hem hos dom där nere ;) 

Hann jag alla kakor i år...."HELL NO" men jag han bra många, bättre än ingen i alla fall och jag fick glädja några vänner med kakor för julen. Eller ja känner jag dom rätt så lär kakorna va borta INNAN julen men why not, dom är till för att ätas så =) 

Tack för hjälp med utdelningen Thess och tack Pelle för du tog paketen till ICA och skickade iväg så kakorna kom fram =) Men nu, slänga upp fötterna för imorrn är en ny dag och då ska det julstökas i köket och städas plus lite pyssel jag och Leo ska jobba med för julafton. 
Sedan på kvällen blir det uppesittarkväll med Bingolotto där Leo har sin egen lott....


...få vi se vem av oss som kammar hem någon vinst =) 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar