Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 13 december 2020

3.dje Advent...

 

Tredje advent idag och även Lucia, fick faktiskt sovmorgon imorse till 06,30...härligt, inte alls så jag såg dubbelt =) Leo haft lite svårt att sova inatt då han hostat och snorat hela natten =(
Men han var ändå rätt pigg, han ville upp för att se vilka hyss Nisse hade gjort inatt och kan säga jag kommer strypa Nisse om han inte städar efter sig snart =) Han hade försökt göra lussekatter så det va fullt med mjöl, pepparkaks smulor och lussekatt bitar över hela köksbänken (jag som hata stök går med på detta då jag se Leo verkligen älska alla Nisses bus =)) 

Vi trotsade också att Leo är lite förkyld så han fick vara ute idag i snön..mena...jag vet inte om vi kommer få någon mer snö, om de kommer tina bort imorgon då vi mer eller mindre bara har IS varje år. Så jag släppte ut han idag så han fick chans att ha lite kul ute med kompisarna...
Lär väl säkert slå tillbaks på något sätt men frisk luft sägs ska vara bra när man är förkyld så...





Dom verka då haft kul ute än fast det inte precis va mycket snö men tillräckligt för man ska kunna åka =) Lill bubbas fick sin åkdyna i nyllet så nu ser det ut som han vart i slagsmål med någon =/ Men han glad ändå, han fick va ute....tro han skulle kunna leva ute så länge någon annan är ute =) 


Bilar Fudge - en självklarhet på jul =) Också det jag kallade snor i förra inlägget. Fick kapa upp i bitar idag och de va lika gött som de bruka va. Bara att det gröna lagret kokade nog nån minut för länge då det va mer kola aktig i konsistent men själva smaken va det inget fel på. Även Leo tycket det va himla smarrigt =) Men det är verkligen fudgen som ta längst tid att göra då man ha tre lager...
Fundera på choklad fudge...nån annan än dom jag bruka göra, måste testa mig fram....



Saltlakrits Fudge - också något jag gör varje jul men i år istället för att ha saltlakrits strössel på topp så kör vi lakrits pulver...fungera det också =) Leo testade faktisk en liten bit och tyckte det va helt ok...han som inte gilla lakrits ?? =) 



Va ett lucia tåg med massa tomtar här utanför som sjöng för en äldre, himla mysigt att kolla på =) Tro det va familjen som va samlad...

Vart en bra dag, vi missade lucia på tv men dom hade juh haft Lucia i skolan så sonen var då nöjd med det =) Nu drar vi igång middagen för idag, vad sägs om skinksås och bandspagetti med massa majs och ärtor ?? Sonen står för skinksåsen så står jag för pastan och grönsakerna =) 

Glad 3:dje Advent på er =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar