Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 16 december 2020

8 dagar kvar....

 ...och här hemma så fortsätter vi baka, göra julmat och pyssla/pynta. Men det går lite sakta nu när herrn är förkyld och lite mer super TJURIG än vanligt och jag är mer förvirrad än vanligt...hahaha....faan kan man bli mer förvirrad än vad jag va förut ? =) 

Men äntligen tog jag modet till och började fiffla med min nya mobil, asså...ja....teknisk är jag inte men jag lär mig satan så snabbt bara nån säger hur jag ska göra. Tur jag ha en levande support så minsta lilla de är något jag inte förstår så skickar jag ett mess å skriker " HJÄLP MIG IGEN" =) Men jag ha då fått in mina appar som jag använder och lagt till alla i adress boken igen, kommer väl pilla på den allt eftersom men de kommer ta tid innan jag verkligen förstår mig på den. Mena efter nått år med förra mobilen upptäckte jag saker som jag inte hade nån aning om :P 

Himla fina kort tog den också, jag ser inte ut som levande död när man ta kort med den....härligt, men vad ska jag nu skylla på när man får dåliga kort ? ;) 

Mja, alltså....behöver jag ens kommentera ?? =) 


Så himla stolt över min son hur kreativ han är, de ENDA jag gjort här är satt blommorna i kruka. Dekorationen är det han som gjort, han gick genom lite saker jag ha i min hobby låda så kom han fram till detta =) Varför köpa en fin kreation när man ha min son som kan fixa dom =) *stoooolt*....




Till och med en liten tomte fick vara med i krukan =) 

Nu när vi är så nära jul så känner jag att jul servicen måste komma fram, det är något speciellt att få käka på jul Disney tallrikar istället för dom vita med sommar blommor. Maten blir så mycket godare =) Så måndags blev det skinksås och bandspagetti....på en tallrik med Pinocchio i botten =) 


Igår gjorde vi smågrisar till jul men självfallet gatt vi juh smaka på några också, var tvungen att kolla om dom gick att äta ;) Slank ned kan jag lova, herrn valde Robin Hood och gick runt och snackade massa om Robin Hood hela kvällen....*slog dövörat till*

Dagens tallrik hamnade inte på kort men sonen valde Benjamin Syrsa, så kul han kan något om varje karaktär....kan de ha något att göra med han ha en Disney tokig morsa :P Så nu blir det att ta det lugnt en liten stund så blir det sedan dusch för oss båda en en julsaga. Leo för en gångs skull verka tycka det är kul att lyssna....det är blandat jul med detektiv arbete, någon vill stjäla julen och det går juh inte för sig =) 

Och bara så ni vet, ska ni skicka önskelistan till tomten går det fortfarande göra. Man skickar den via frysen, lägg den på dagen i frysen så på morgonen så är den borsta =) Det ha Leo lärt sig av Nissen....så nu....ha vi lagt en kaka och en leksak till tomten för han behöver en kaka för energi och en leksak för att för kreativiteten. Böja han lägga pengar i frysen till Tomten så börja jag bli nervös...nästa gång kanske konto kortet ligger där..hahaha...faan va jag kommer leta :P 

Kram på er all =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar