Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 18 december 2020

6 dagar kvar....

 ...är det inte jag som räknar ned så är det min son =) 

Inte långt till att vi snart få duka upp julbord, se på Kalle Anka på tv och öppna någon julklapp (om vi nu vart snälla). Denna jul kommer inte va densamma som alla andra år men jag tro ändå den kommer blir bra, inget blir bättre än vad man själv gör det till =) 


Igår for vi upp på varvsberget, underbart fin utsikt över Övik och det är något magiskt med att va där uppe när det är kväll så man ser alla ljusen =) Rätt glad att vi for upp dit igår och inte idag då det va som snö modd överallt i stan...spårigt som faan....


Thess och Leo kollar också på utsikten, blåste som inget så va himla skönt ute. Både jag och Thess stod och diskutera lite varför dom inte satt upp ett staket där vid kanten för när det är som nu...kommer en unge lite fort kan jag säga mig att på två röda sekunder ligger den på botten av ravinen där nere =/ Lite farligt måste jag medge ...



Gladskitar =) 


Restaurangen är nu stängd, vad som kommer...om det kommer något ha jag ingen aning om. Men varför inte göra något som ett litet hotell, mat, spa.....eller så en restaurang som ALLA KAN HA RÅD MED....va så snordyra priser där kändes inte värt pengarna. Fin utsikt ja men utsikten är inte allt.....
Men den är som en plats man ta nytt folk till, Varvsberget...det är en punkt i Övik så hoppas dom gör något smart av det hela....

PISST UNGE!!!!! hahahahahaha.....jag hade mina fötter vilandes på sopkorgen så börja han jävlas. Han skulle bara sitta på mina fötter än fast jag sa om å om igen att de gör ont. Kändes som mina fötter skulle knäckas men va det någon som lyssna...nej...så vart så sur jag tvär ryckte bort mina fötter å POFF satt en Leo fast i sopkorgen. Han fick sig inte upp, kunde inte tippa den..han va helt fast. KARMA UNGE!!!! Sluta jävlas med mamma kanske karma sluta jävlas med dig =P


Idag fick vi lite snöööö, eller ja de börja igår lite precis när vi kom hem från vår tur ut. Så när man vakna möts man av detta....helt underbart. Så i med frukost sedan vart det ut å göra snögubbe, ha lite snöbollskrig och leka lite med dom andra barnen där ute....





Fasiken rutchkanan va något farlig, dom som åkte i den flög ända in i staketet ..hahaha....gick fort det där =) Meeeeen alla barn gillade det, landa ibland på rumpan så man kände att hade det där vart jag hade jag knäckt alla ben i kroppen. Men dom bara hoppa upp och åkte igen....jag vill också ha det lika dant =P 

Idag fort vi ut en sväng också, vart på bibblan för att skriva ut bingolotto som jag ska ha till Leo nu på uppesittar kvällen före jul. Han kan vinna egna saker helt enkelt som fickpengar, kinder ägg, lego, leksaker å mycket mer =) 
Jäkla skitunge höll på skrämma skiten ur mig när han kom fram från sitt gömställe....vet att pumpen funka i alla fall :P 

For även på ICA så jag äntligen fick köpa mer lax, det är så svårt ibland att få tag på mat via handla hemma Coop och Willys. Då dom nästan inte ha några tider (willys och kvantum har slut på tider före jul) och samtidigt ha dom inte allt på handla hemma som dom har i butiken...och absolut inte till samma priser =/ 
Det va mycket folk ute kan jag lova, där man ska hämta paket vare svårt att ta sig genom. Men även inne i affären vare massor, hade mask på mig och försökte hålla mig på aaaaaaavstånd till alla men så ha man alla dom där nötterna som tränger sig före i ALLT! Smittan i övik lär ta tid innan den börja gå neråt =/ 

Nektdelen med att handla via nätet, jag beställer för jag vill ha. Men många saker är slut så ha man otur som jag hade förra gången få man inte vissa saker. Några saker hade dom bytt ut till andra saker som ska va likadana...um....njah......jag fick saker jag inte äter men ok. Plus att jag är SVIN NOGA när jag väljer frukt och grönsaker....gurkan va as mjuk så den ruttna på en dag och många clementiner va grön ludna =( 
När man själv handla klämmer å känner man på saker för dom ska va bra, men nu äre nån annan som sköter sånt å tydligen går det väl så där =( Tacksam för att dom ha denna tjänst men samtidigt står jag å betalar för något jag aldrig själv skulle välja .....surt.....sa räven!
Få se nu hur maten kommer va som jag ska hämta på måndag, då slipper man in i butiken i alla fall....

Nä, nu dags att fixa lite här hemma sedan blir det julsaga...film å lite götta i soffan. Leo ha tänt en massa ljus så nu blir super mys fredag =) 

Kram på er =) 

(inte gjort denna, va en annan i en julgrupp men jag är sjukt sugen att göra en själv :P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar