Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 12 december 2020

Fullt ös medvetslös....

Lillbusen min kommit hem så nu är det full rulle här hemma, bara någon timmes sömn inatt men ändå är jag oförskämt pigg idag !?!?? Då Leo väckte mig före 6 i morse tänkte jag men snälla skrutt sov, men han hade så svårt att sova....förkyld som skruttans =( 

Å jag, varför sover jag dålig...mjaaa...va tro ni ?? Min skalle som jag skulle vilja byta ut mot någon annans. Den senaste månaden ha vart en skräck månad för mig, jag må le...jag må skriva nån rolig kommentar eller liknande men min hjärna är allt ifrån rolig....bara att jag vet jag måste pressa mig genom detta så blir det bättre sedan....
Jag liknade min ångest, min....hjärna mot hur ett corona virus ser ut....

....ska förklara. I mitten...är jag, mitt vanliga jag, den riktiga jag (än hur konstigt det må låta) runt om sticker det ut en massa röda pluppar, det är alla mina stora problem/oros moment å SKIT helt enkelt och så ha man dom där små orange färgade plupparna som är dom mer enkla problemen. Varje gång jag få en ny blir det tätare och tätare så man de mindre av "mig" men så fort man få börja beta av några problem känns det bättre och jag börja komma fram. 

Vissa problem kan jag inte prata om...än fast ni vet jag är sjukt öppen med allt men vissa problem ha med rättegång att göra, polisen, lagen...å de får jag inte prata om. Vist det känns bra det är inte JAG som är åtalad för något, inte JAG som gjort någe fel men...det är en oro....

Men i veckan ha jag fått lösa några av alla problem vilket känns underbart och i rättan tid till sonen kom, de känns för jävligt när Leo kom hem i tisdags för Pelle skulle hjälpa mig med att hämta ut paket och skicka julkort och jag bröt ihop i tårar bara av att se han. Som mamma vill man INTE gråta framför sina barn men då man ligger på vippen hela tiden behövdes bara hans ögon så vare kört. Han se så fort när mamma inte må bra men kan säga hans varma långa kramar va något som behövdes, satt och sa det att "mamma, de kommer ordna dig...du ha mig" Ja men de gör juh bara jag gråter mer ❤

Men som sagt nu så känns det lite bättre idag, snön faller ned och det börja kännas mer juligt. Så idag håller vi...jag...på med en massa stök och bök i köket =) 


Bountybollarna skulle få choklad överdrag i veckan och jag ville inte sitta en timme i köket och missa det jag höll på så smälta choklad å ta allt till datorn =) Är man bekväm eller är man :P 


Älska mina vertyg när jag ska hålla på med saker som ska doppas helt i choklad och man inte känner för att bränna finger topparna =) 




Nom nom nom, funderade först om jag skulle ringla lite vit choklad över men dom är så himla god ändå dom få va som dom är. Härlig mjuk kokos inuti med smak av sirap och vanilj, lite knäckig och så choklad med hackad mandel runt om ❤


Måste visa, fått en julklapp "Rökt Renbog"...men vet inte av vem ?!?!? De ringde på dörren i torsdags kväll, öppna men ingen där. Så när jag skulle stänga dörren så slog det mot dörren så jag kollade ut och såg det hängde en påse på mitt handtag. Där ligger denna underbara godsak som är helg...gudomlig.....jag älska Rökt Renbog. Det kan sluka hela på en kväll...men...vem ge mig denna ?? Vore lite kul att veta vem det är från då det inte fanns någon lapp eller dyligt. Vet inte vem jag ska tacka.....hoppas du läser, så säger jag Tack så super mycket, du ska få en puss på påsk om jag bara lyckas lista ut vem du är =) ❤


Blev en ny JULSKINKA idag, ovanligt va ? ;) Tappat räkningen hur många jag är uppe i nu men jag lessnar som sagt inte ;) Denna blir inte uppskuren på maskin, behöver lite större bitar också då jag ska göra skink sås bland annat å pizza =) 


Revbenspjäll - nu börjar jag med julmaten. Revben är bland de godaste man kan äta och de verka va fler än jag som tycker det då det är slut på coop, willys....bara ica kvar men då jag inte få gå ut så ....svårt att jaga allt. Massa olika kryddor, honung, oljor...nam nam....kan bara inte gå fel ;) 

Första gången jag beställde online från både willys och coop...gick bra, dock synd när man räkna med något men det är slut. Från coop vare flertal saker som va slut å samma från willys =/  Jag ville ha fler paket revben men få nöja mig just nu med ett paket. Jag bruka vilja ha 2-3 paket då det är tunna revben är det inte så mycket kött på varje och jag om någon älska kött så när den är nygjord, så kan man konsten knycka en...två....tre....flera ben =) Vart juh faktiskt bara ett ben idag men de räckte bra....tur man inte äter så mycket, godsakerna räcker länge :P 


Gravad Lax - ett måste på köksbordet annars är det ingen jul. Kunde jag röka här hemma så skulle jag göra det också, varmrökt lax....*dreggel*...men jag få nöja mig med gravad i alla fall =) Å med min gravning så kan det inte bli annat än perfekt ;)  (egotrippad..hahahaha)


Julköttbullar
- gjorde ett gäng med vanliga julköttbullar och fetaostfyllda köttbullar. Men tro ni inte jag hinner frysa in dom och komma på nu på kvällen att FAAAAN...tog inget kort, crap...men jaja, så här ser köttbullar ut för ni som inte vet..hahahaha ;) Dom vart goda i alla fall, sonen gillade dom och det är allt som räknas =) 


Min Amaryllis krockade med julstjärna så fick flytta den lite, verkar som denna ska bli vit. Bland den finaste blomman jag vet, hade gärna köpt fler men är svårt att beställa tyvärr. Ska se om jag inte kan tvinga THEEEEEEEEESSSSSSS att fara å köpa nån fler till mig och någon hyacint :P  Och så ser ni i bakgrunden, snöööö....de ha faktiskt snöa liiiiite idag i alla fall så vi ha lite vitt på marken. Få hoppas detta ligger kvar nu ( hoppas hoppas)


Kussen, din blomma överlever veka det som. Växer som tusan på höjden men inte så mycket på mitten...ska den göra det ?!?!? Jag kan NOOOOOLL om växter så..ahahah...växter.....teknik...inte min starka sida :P 


Meeeeeen kreativitet är min starka sida =) Framkallade 3 större bilder som vart helt underbart snygga. Nu fundera ja om jag ska köpa ramar till dom eller bygga egna ?!?!? Jag ha fått så många fler saker jag ska göra till nästa jul jag kommer behöva ett hus..hum hum......nån få tusan låna mig sitt hus så få jag bli som Ernst :P 


Så här....fixa jag min stereo som är trasig men som jag vägra byta ut..hahaha....Pepparkakshus på toppen för att hålla fast luckan, en tandpetare där du byter från radio och CD och en tejp bit på basknappen men den syns inte  =) Funka de så funka det..eller hur? 


Lillgubben fått en jul onepice, de va tänkt han skulle få ha den på jul men då han är sjuk nu så  fick han den före. Då det bara är jag å han på jul så tänkte vi gå i mjukis kläder hela dagen bara för att vi kan, de ha juh faktiskt jultryck..julfärger...ska va glad för det :P Orka inte klä upp oss då ingen av oss bryr sig nämvärt mycket. Tomte luva på så kör vi så de ryker =) 


Adventskalendern idag hade Magic Sand å det är en favvis för sonen, han ha suttit över en timme och byggt å haft för sig. Härligt när det finns saker han verkligen gillar, som kan hålla honom sysselsatta medans mamma gör annat =) 


Gubben ha julpysslat på skolan, tycker den va helcool....älska såna här konstverk =) Hoppas han kommer fortsätta va kreativ när han är vuxen....det är guld värd =) 


Nu ha nisse börjat busa här också och sonen tycker det är helt underbart. Han går och kollar efter vad han gjort och ska lösa lite ledtrådar, ha skattjakt så nu när han vakna än fast det är TIDIGT så är han pigg på 2 sekunder. VA HA NISSE GJORT.......ADVENTSKALENDERN...maaaaaaamaaaaaaaa, kom igen, vakna...ta ned.....kolla, läs....asså de tar mig MER än 2 sekunder att vakna på morgonen men min son verka ha glömt det. Och det tar ÄNNU LÄNGRE om han väcker mig MITT I EN SEXDRÖM, hjärnan måste fokusera, förstå vart man är, vad man gör, vem är det som står på andra sidan vardagsrumsbordet och hoppar jämfota medans han hostar å nyser som en galning !?!?!? Det tar ett tag, jag är inte snabbast på morgonen precis..hahahaha.....


Såg denna bild på facebook och smålog lite, för alla ni som klaga på att trilling nöt saknas i Aladdin asken ;) Jag ha en ask, fundera på att spara den och göra liknande till nån nästa år som julklapp =) Eller så fyller jag den med bara ROMRUSSIN ...hahaha..hrm.....

TRALALLALALAL....asså....jag....hahah...jag.....jag är så oteknisk de finns inte. Men, jag fått en ny mobil av en vän som ha legat här nu typ två månader utan att jag startat den. Eftersom jag ha svårt med nya tekniska saker måste min hjärna vänja sig innan jag ta mig för sånt..ok....
Så idag kände jag...ja, jo...nu ska jag tusan börja med mobilen. Så jag tog fram den....men alltså att hitta hur i hellvette jag skulle få in sim kortet, vart de skulle va...jag blev knäpp så fram med internet. Hittade åt och öppnade luckan men....men...då lägger jag mitt sim kort på och ser att men gud, mitt sim kort är större. 
Så jag kolla upp på nätet och man ska kunna klippa runt så man får ett nano kort men då jag pratade med Halebop support och HERRN upptäcker hur jävla oteknisk jag är så säger han " du, jag tro inte du ska klippa i kortet utan jag skickar ett nytt mindre sim kort ok"...hahahah....ok, jag litar på honom i detta läget så bara att lägga bort den där mobilen som jag ÄNTLIGEN kunna ta på bara för att vänta några dagar till..hahahah...typiskt!!! =) 
Men när även supporten känner man är oteknisk då måste man va OOOOOOteknisk!!!..hahahah...
Det jag kan, de kan jag bra....men resten kan jag inte ett SKIT om :P 


Kokade också lite snor idag..mums ;) Bilderna av vad det blir får ni se imorrn.....men Leo va duktig och va med, han hjälpt mig mycket i köket idag. Men nu fick de bli mat och ta det lite lugn då herrn verka fått lite feber =( Ingen hög men man se det på han å känner det på pannan....han är utan kläder men het =/ Så efter maten blir det soffan, så ska vi fortsätta läsa Jul boken, ett kapitel om dagen. 

Imorrn blir det Lucia och 3.dje advent så vi får se vad vi ska hitta på då...mina biskvier verka inte baka sig själv i alla fall så kanske måste sätta igång med dom =) 

Kram på er alla och sköt om varandra! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar