Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 21 december 2020

4:de Advent...i efterskott....

 


.....4.e Advent i efterskott och bara 3 dagar kvar till julafton =) Här räknar vi som vanligt ned medans Nissen hittar på en massa hyss för varje dag som går. Våran Nisse ha vart sjuk så Leo har tagit hand om honom, bäddat in han, gett han te och macka, tagit fram ipren, strepsils, termometern och nässpray så inatt vart Nisse frisk igen =) Ååååå de fira han med att ställa ALLA våra skor på rad från hall dörren in till köket så när JAG imorse skulle gå på toa höll jag på slå ihjäl mig (helt glömt bort nisse buset) .....Leo fick sig ett gott skratt i alla fall =) 

Skulle baka igår....du vet när du har sånna där dagar du kommer på efterhand du skulle aldrig någonsin lämnat sängen !!!! Mja, så va min dag igår...så ni kan juh gissa hur bra det gick för mig att baka..hahaha...
Jag både brände mig, skar mig, tappade saker i marken....å fick muskel ryckningar så när man skulle göra PET göra så var det som min arm gick 110 knyck. Aldrig haft så mycket otur när jag bakat nån gång, vid middag så satt jag å sa det att nä...vi lämnar resten av skiten till imorrn =) Men tjurigheten sa att va faan gör KLART!! Så jag gjorde det som skulle göras och de gick bättre på kvällen än på dan kan jag lova...


Va så oerhört sugen på mina havredrömmar så vart en hög till med dom, tro det är 4 eller 5 högen med havredrömmar i år.....vart en hitt tydligen =) 


Mina misslyckade biskvi bottnar, jag vet varför....degen vart för lös, för mycket äggvita i och då blir det så här. Det syns inte helt men biskvi bottnarna är här upp och ned, dom ha ett hårt knäckigt härligt skal men saknar innehåll =) Den är som....tom....inne i dom.....
Så jag sitter å finular ska man ha kvar eller kasta, för smaken är inget fel i...den är perfekt. Så jag ska göra nougat fyllningen och fylla dom men istället för att göra torn som en biskvi har så gör jag som förra året, blir en dubbel macka =) 
Måste juh testa i alla fall, ha jag stått i gjort bottnarna kan man inte bara sluta...skam den som ger sig =) Å jag vet mina kak monster äter dom än fast dom inte är som en "vanlig"biskvi.....sen när gör jag något vanligt"normalt"..hahaha....


Trippel Choklad med nöt - Dessa lyckades jag då med....HA!!! tji fick du jävla söndag.... vart riktigt goda. Typ pralin med en cashewnöt i mitten. Försvinnande goda kan jag lova. Inte vackrast då jag hade för mycket ljus choklad MEN det va för att täcka nöten plus jag hade för lite vit choklad så de va ett knep för att få den vita chokladen att räcka till fler....men nom nom...goooooda :P 


Undra just hur många gånger jag å Leo kan göra hemmagjord pizza, om han får bestämma blir det pizza till frukost lunch middag men igår fick de bli middagen =) Hade lite tonfisk, rödlök, skinka och bacon på min, plus bea...klagar inte =) Men nu tro jag han få vänta NÅN DAG innan vi käka pizza igen för mamma börja bli LESS som faaaaan.....fiskpinnar få de tusan bli idag efter vi vart å hämta maten på coop....å ja....droppa av en överraskning till en kompis ;) 

Jag gick runt i lägenheten och tog bilder så hörde jag från badrummet ..
 - JAG MED
- Um...ke?!?!? Tittar in å fråga va mena du??
- JAG MED...jag vill också va på bild....
Så knäppte en bild på han och gick iväg. Så hör man ett till skrik...
- MAAAAMMAAAAA.....
- Mjaha, va äre nu då?? 
- Men visa inte min penis....
- Ok, jag kan täcka den med en liten sticker...vad vill du ha som ska täcka din penis?? 
- Ett hjärta, för jag älska den ......
Bara log, hade som inte så mycket att kontra med där så bara...mmm...ok....så stänga dörren och gå med ett leende på läpparna :P Trodde han skulle ta nån av dom stickers vi kollat på förut för att täcka könsorgan å dyligt...de är allt från raketer å  superhjältar å allt sånt men nej, han ska ha ett hjärta =) 
Men det är bra han älska den, bättre de än att det hade vart tvärtom =) 

Men nu ta och göra nån nytta innan man far ut, hoppas ni alla hade en bra 4.de advent =) 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar