Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 27 december 2020

Julen 2020


På morgonen få man öppna Tomtens paket och självfallet ha Nisse också gett ett litet paket och brev, det va någon som va lite ledsen att nu är faktiskt nissen borta och kommer inte tillbaks fråns om 11 månader. Men den sorgen försvann fort när han fick öppna lite julklappar....magiskt =) 


Snögubben ger också julklappar, bara att öppna upp honom men först får han en varm kram som tack ❤


Kan säga att i år gick julklapparna i minecraft tecken vilket inte precis Leo gråter av =) Lite nya kläder för när skolan börjar efter jullovet....


Glömde ta kort på detta man han fick minecraft magneter som man kan bygga med, så han sitter lite nu och då framför frysen och bygger med minecraft. Ganska skönt, han håller sig sysselsatt =) 


Fick en sån fin julklapp av min älskade son (med lite extra hjälp av Thess), va klart den bästa julklappen för mig ❤ Den lyser så fint nu varje kväll på vardagsrumsbordet så man verkligen kan se den =) 


Lite mera Minecraft, muggen gick hem kan jag lova. Den vart skitig så gatt diska den men asså de vart värsta inbördeskriget. Aldrig ha jag diskat en mugg så fort.....han bara SKULLE HA DEN....de ä tusan värre än med snuttefilten juh !??!?! 


Självklart måste han ha något att skjuta mamma med, ingen jul om man inte få ge mamma blåningar...hmmm....men denna sköt då inte lika hårt som några av dom andra han ha =) Så mamma glad ändå :P 


MR. Potato Head va en stor hitt, den leker han med hela dagen. Den andra va också bra men vi försöker lista ut vad den heter, jag är inte precis...bäst på action hjältar de ska gudarna veta men ....silver pilen fick han heta just nu i alla fall å den...um....flyger...än om den inte kan flyga så....flyger den, med hjälp av Leo =) 


VÄRSTA JÄVLA JULKLAPPEN ATT KÖPA:.....faan fick sitta nån timme för att sätta på alla miljoner klistermärken. Kände när han öppna den och jag se ett JÄTTE ARK med klistermärken att "fuck this" jag kastar ut den på en gång..hahahaha.....men, tillslut så fick jag ihop den. Inget han leker med just nu men vet att de kommer, när han lessna på dom andra ;) 


Super Mario muggen, vet inte om jag köpte den till Leo eller mig själv...mohahahah :P 


Minecraft kläder, fasiken även jag gilla dom där creepers =) 



Nom nom julmat när den är som bäst, kan säga den varma maten fick vänta till dagen efter....orkade inte mer =) Men kalltallrik, utom västerbottenpajen......kan äta det vaaaaarje dag :P Mest för lax, ägg och pajen då ;) 


Sen efter middan startade....MAMMA KAN DU HJÄLPA MIG BYGGA!!!!! Det här är ett jobb för pappa som ha tålamod med det men Leo ha blivit riktigt bra, sitter bredvid och kollar på medans han sätter ihop och så få man rätta han när han tänker fel...men det går =) 
Alla satte vi inte ihop en och samma dag utan spred ut det....






Ny rygga fick han också, den andra börja bli lite liten och läxan får inte plats i väskan så en större är bra. Och grööööööön....så han syns lite =) 


Blev rätt många julkort i år, så tacksam för alla vi fått....Leo tro jag ha gillat det även mer än mig. Öppna julkort är som att öppna julklappar =) 


Gav bort några julklappar till nära och kära, kunde inte visa hur jag hade gjort den eller med vad men nu när julen är över kan jag det =) 




En låda som jag kapade upp kanterna på, sedan tejpade jag sidorna för dom inte skulle remsa upp sig. Limmade fast ett papper på kanterna och i botten men satte också fast siden band på sidorna så man kunde knyta fast godispåsar. En personlig mugg i mitten med hur jag tänker på just den personen, oboy påsar i muggen som man bara häller vatten i för att blanda. Å så lite godis att tugga på, något jag vet dom gillar.....perfekt present å tro inte någon hade förväntat sig det =) 
Hemmagjord personlig present till någon man bryr sig om ❤

Men nu.....dags för tomtegröt innan Leo ska fara till pappa =) 

Kram på er alla ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar