Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 2 augusti 2018

Fuktigt men på helt fel ställen.....


... men alltså aldrig kan man va nöjd va =)

För en vecka sedan va den en hetta utav h-vete så man kunde inte röra sig utan att svettas å så nu äre så fuktigt att när man går barfota klistrar foten fast i mattan, lakanet när man sover känns blött, kläderna man tvättar torkar aldrig, hela kroppen är så klistrig att gå man i närheten av något typ av tyg så sugs det fast i en som om man skulle va en magnet =)

Åååå, å så när man ha läder stolar, glömmer bort det och sätter sig ned utan byxor å ska sedan resa sig efter en halvtimme lämnar kvar en bit av sin hud på stolen...AAAAAAAAJ som faaaaan!!!!!!

Sedan ska man inte prata om maten, måste ha all mat i kylen...med bröd å frukt å allt. Annars blir det dåligt på bara nån dag, vilket jag fick bevara här om dan. Asså....uääää...fy faan va äckligt. Jag hade när Leo fyllde år tagit ur en låda ur kylen som innehöll morötter och potatis för jag skulle få plats med tårtorna. Ställde in den i skafferiet och där glömde jag bort den, tills nån dag sedan jag tyckte det börja bli en massa blomflugor överallt och förstod inte varför. Öppna skafferiet och såg men du...där ligger juh morötterna och det så tog tag i lådan som stod längst ned så jag kunde inte se in i den.....

Ut kom en välling som rann över mig å på mattan och ett fleeeertal hundra blomflugor/bananflugor. Det va helt jäkla svart i påsen morötterna låg i, både jag å Leo va på väg att spy kan jag lova så kasta allt fort som faan å knyta igen påsen. Sedan vart de lös med dammsugaren och allmänt dammsuga upp alla blomflugor och skura överallt.....ja...ha man inte jobb så skaffa man sig jobb. Tro inte jag äter morötter på ett tag heller =/


Nä tusan, jag vill gärna ha kyla...gärna höst och vinter nu tack så man kan andas och göra saker man vill göra utan att dö :D

Haft en sån där oturs dag idag så jag fundera starkt om jag skulle gå i säng igen och bara låta denna dag gå över. Börja med att i morse ramla Leos handavtryck ned i marken på grund av fukten så sprack handavtrycket så en del i golvet och en del hängde kvar. Sedan så när jag ska kolla tempen så ha nån KLIPPT AV MIN KABEL...den delen som hänger ut utanför fönstret så man kan mäta ute temperaturen va helt avklippt =/


Sen så spydde kisse på min vita nytvättade matta, bruuuunt å fint över hela mattan så bara att tvätta igen. Å så när jag diskade så råka jag tappa mitt favvis glas så de gick i 1000 smådelar, sedan så lyckas leo sparka ut pottan när han pinkat så de va pink överallt i badrummet...*yber suck*....å de är bara min förmiddag =( Våga inte helt tänka på vad som kommer hända resten av dagen ...*hides*....

Lite julpyssel hinner jag med om dagen i alla fall, idag ha vi klippt i kartong...





Ja vad Leo bygger det vet jag inte helt men jag håller på med en...hängande julsak =) Ska bara figgulera ut huuuur jag ska bygga den så den håller, kartong är inte jätte hållbart så inge tungt tack :D
Sen så sitter jag å funderar VAR jag ska kunna hänga upp denna sak kräver lite utrymme. Det kommer sluta med att i min lägenhet kommer man inte kunna röra sig på jul...bara en enkel liten gång i mitten =)

Kom underfund med att jag kan inte måla än, måste bli lite mindre fuktigt så färgen kan torka mer normalt. Men jag kan göra förarbetet innan målningen så klippa, klistra och kapa idag med :D

Nä, nu dags att slänga sonen i duschen å fortsätta pyssla =)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar