Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 20 augusti 2018

Happy Birthday to meeeeeeee....

Tusan, man blir påmind man fyller år idag på både gott och ont =) Ett år äldre men är man visare ?? Jo för tusan jag blir bara visare men jag blir aldrig äldre hur kan de va som ?? =)
Passande att fylla år idag också då jag känner mig som Agda 105år med dåliga leder å taskigt minne...hahahaha....

Fy tusan de vart en redig smäll i Fredags, ramlade i hallen, över dammsugarslangen och slog mig på saker jag höll på bära ned till förrådet. Skar upp benet på en av alla vassa saker, vricka två tår, sträckte armen, de va just så pass man kunde stöda alls på benet. Det svällde upp så till och med tightsen jag hade på mig på kvällen (jag fick slänga dom jag hade när jag ramla, dom sprättades som upp) kunde jag inte ha på mig...dom vart för tight över benet. Knäskålen va två storlekar för stor kan jag lova, fy satan så ont de gjorde.
Men hindrade de mig i helgen från att städa och putsa fönster..NÄ....allt tar bara lite längre tid =) Jag är inte helt klar än men de går framåt, å då jag tydligen tyckte att jag inte hade tillräckligt ont slog jag mig igår i SAMMA JÄVLA BEEEEN just nedanför knäskålen så nu ha man ont där också. Small till så Leo studsa upp och kom rusande mot mig...

"Mamma, mamma, mamma.....måste va försiktig, inte slå dig, försiktig....fööööööööörsiiiiiiktiiiiig"

Jag är försiktig, jag ha bara lite otur ibland =)
Vissa dagar ska man bara inte stiga upp ur sängen, dra täcket över och bara....bara....vägra. Tur benet känns lite bättre idag så man kan stödja på de i alla fall, dock trappor ingen hitt.

Nu när jag fyller år så ha jag faktiskt unnat mig att skaffa lite mer julsaker så ikväll ska jag till olika personer och hämta hem julsaker, allt från gardiner, dukar, prydnader å pyssel...en massa.


Riktigt passande på min födelsedag =) Jag köper typ aldrig något till mig själv utan allt går till Leo så nu...YAAAY....något till mig, man ska unna sig något ibland. Bara för man blivit mamma innebär inte jag slutat va Kiwi, något min psykolog sa till mig och jag ha börjat lyssna..."baby steps".....

Så ikväll blir det blandat med Jul och födelsedags tårta =) Kul kombo men jag ä glad å de ä min dag så..HA!!! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar