Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 30 juli 2018

Full rulle....

Jag vart i en depp 4-5 dagar nu så mått riktigt jävla dåligt =(
När jag är i en depp så finns de inte en enda ljusprick på himlen de ska gudarna veta, men lika snabbt som den kom försvann den inatt. Helt plötsligt fick jag sova nån timme och mår riktigt bra idag =)
Lite energi än fast det är såååååå fuktigt kläderna klistrar sig på kroppen och fötterna fastna i golvet som om det skulle va gammal spilld dricka där ..uääääää....äckligt....



Styckade två blommor jag hade i fönstret så det vart 8 blommor, jag ha ingen aning om dom kommer klara min behandling då jag KAPADE av deras rötter. Alltså jag böjde, vände, slet, vred men deras rot system va så hårt ihopsatt att de bara gick inte att dela dom. Så, bära eller brista så tog jag fram kniven och kapa dom jävlarna. Vi ser väl om nån vecka vad dom tycker om min behandling :P
Sedan så hade jag skott av en annan blomma, den blomman ha gett mig nu 10 blommor. Jätte bra med en blomma som skickar sina egna skott på pinne, så bara bryta av, sätta i vatten och vänta på rotsystemet ska ta sig =) Dock är det blommor min KATT gilla så kan baaaara ha dom högt upp =/


Blekte håret och jag kan säga det tog bra =) Så nu är man blondin med en skvätt av orange :P men de gör mig inget..hahahaha...bli bara fränare sedan när rött kommer in om nån vecka :D


Jagad av min son med röret, nån som utmana mamma lite :D 



Ha idag hamrat, sågat med både vanlig såg och sticksågen, borrat så mina grannar är säkert jätte glada på mig :D Bara för jag lever om lite nu och då man ha jag inget eget snickeri verkstad blir den automatiskt inne i min lägenhet juh =) Så nu är andra julhuset till julbyn på G, ska bara målas å sättas ihop med alla delar. Mitt första julpyssel för i år, tidigt ute som vanligt men de är kul och jag mår bra av det så kommer inte sluta bara för inte just du tycker det är tidigt =)


Detta ha inte jag gjort utan det är köpt, det är till en tomte nisse by jag ska göra i mitt akvarium. Ska bara målas det också...å så försöker jag komma på en bra bakgrund till den.
Ha inte helt bestämt mig. Lite svårt då jag vill ha en bild med ett stort träd eller hus men samtidigt ska de va snö.....hmmm....

Herre min ge, jag sitter ofta och kolla på bakverk och mat på olika program eller här på facebook. Nu ä de så varmt jag orka inte baka men jag ha en miljoooooon saker jag skulle vilja baka. Börjat plocka i ordning på lite bakverk som man skulle kunna göra till jul :D



Beslutsångest när det är så många saker man bara vill baka, jag behöver nån fler som kan käka det jag gör :D Jag fyller min stora frys på bara nån dag...jag ger bort en massa då jag själv knappt äter å Leo han äter inte.....men...behöver mata flera..HAHAHAH....

Ååååå, igår hade vi åska här och den gick jävlar min låda precis ovanför oss. Small till så rutorna skallrade, vi stod på balkongen jag å Leo. Small som faan så jag hoppa till och Leo gömde sig bakom mig...stackarn....men....sedan va de som ingen fara när jag talade om att åskan va inge farlig. Men jag kan förstå han gömde sig...satan i gatan va de lät..hahaha...myyyyys tyckte jag =)


Men nu, dags att plocka bort sticksågen å allt annat man dragit fram och göra i ordning för imorrn eller vilken dag de nu blir att måla allt =)  Puss på er och tack för att ni lyssnar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar