Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 16 oktober 2017

Vecka med bus å lek.....

... de är inte så jag glömt bort att skriva bara jag inte haft tid. Ha förra veckan haft älsklingen här och mitt busfrö (vilken som ä vilken få ni lista ut själv) så det vart fullt upp med en massa shopping, massa bus och en massa skratt =)


Så nu känns de så där tyst och tomt igen, Leo for hem till pappa i fredags och Jonny for hem i lördags så det är tyst, alla saker står där jag lämnade dom sist och ingen jävel diskade min disk så de fick jag göra själv idag ;)

Har en rätt bra dag idag än om mina tankar vandrar iväg väldigt mycke, jag haft en rätt tung vecka då jag fått veta på en massa skit så jag känt mig mer än värdelös. Då folk som jag klassat som vänner spritt elaka rykten om en och allmänt tryckt ned en så långt i skiten, de verka kul att sparka på folk som redan ligger ned. Så jag börjat rensa, ha man inge snällt att säga behöver man inte säga de alls. Är så less skitprat bakom ryggen, min bägare ha runnit över. Håller på rensa bort folk jag inte vill ha i mitt liv då jag känner dom hjälper inte mig komma upp ur den där jävla gropen jag är i, dom står hellre å kasta sten på en....
Å då jag också få höra att de är liksom inte bara jag utan min son som dras ned i skiten blir jag mer än flyg förbannad kan jag lova, att dom ge sig på mig är en sak men att ge sig på min son.......de ä mer än lågt, skjuts för lite eller va äre man bruka säga =)
Nä fy faan med vänner som dom behöver man inga fiender......
Jag tacka gudarna Jonny  va här i veckan så man hade ett stöd, någon man kan hänga sitt tunga huvud på när de blir alldeles för mycke för en.....

Så nu, iväg med idioter och in med positiva härliga känslor så mamma kan börja må bra för både sig själv men också för sin son. Han är lite känslig min lilla kille och han känner av så fort jag eller Pelle inte mår bra så allt jag gör nu är för honom. Han förtjänar de bästa jag någonsin kan ge....
Lite positiva saker är i alla fall att Psyk sjukskrev mig förra veckan så idag ha jag haft telefonsamtal med Soc som i sin tur backar bak å låter mig läka. Dom ha vart som en blodigel i ryggen i flera månader men nu backar dom och låter mig läka med order av min psykolog. Så de känns som ett ton lättat från ryggen, allt eftersom så kommer de positiva saker som gör att jag faktiskt känner mig lättare å lättare. Så fruktansvärt skön känsla att inte bara se ett mörker, jag se en ljusstrimma där framme. Jag vet inte hur länge de kommer ta innan jag kan ta mig dit men....jag kämpar =)


Ska också börja med medicinering så vi ska se hur detta kommer gå, jag är lite nervös då jag vet många ha fått så många olika bi effekter så jag hoppas bara jag ska slippa det. Som in läkare sa, vi kan inget annat göra än att testa oss fram tills vi hittar just den medicinen som är lämpad för dig....
Ja de är bara att hålla tummarna och ser vart de bär av =)


Håller på med lite pyssel här hemma så efter disken vart det att sätta fyra nya skott i krukor, va på second hand i veckan och köpte krukor då de verkar vara en bristande åtgång av de här =) Loppis är bra..man kan alltid hitta diverse roliga saker :P Förut va jag sååååå noga att krukorna skulle matcha varandra medans nu tycker jag de ä snyggare om ingen ä den andre lik....att man ska ha alla udda.


Samma sak ha blivit med tallrikar, jag ha alltid vilja ha en av samma sort och färg men då de börja bli så många nu som är trasig så ha jag som 2 vanliga tallrikar och 5 fina tallrikar.... på inte tal om djupa och assietter, en av dom å tre av dom så nu ha jag bestämt att jag ska börja köpa udda tallrikar i olika storlekar från loppis så ingen ska va den andra lik. På så vis så går en sönder gör det som inget utan de är bara att köpa en ny, inget som kommer märkas plus jag tycker de är lite små mysigt med olika färger former å allt =)

Jag förändras, tillhör de kanske läkningen !?!??! =)

Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar