Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 8 oktober 2017

Pyssel gumman kan man kalla mig....

Hållit på några dagar nu med att måla å pyssla med glitter, stenar, pinnar, fjädrar, garn ja allt man kan tänka sig. Å nu börja några av mina saker bli klara, jag är alldeles för snabb. Jag som hade planerat att jag skulle ha pyssel in i mitten av November i alla fall då jag börja baka måste nog tänka om då ungefär hälften redan är klar =)

Så nu måste jag hitta fler saker jag kan göra, frågan är bara VART SKA JAG HE ALLT!??!??! Jag måste skaffa hus om jag ska få plats för allt, ha säkert 100 saker till i min skalle som jag verkligen vill göra men samtidigt måste jag kunna gå i min egen lägenhet utan att falla över all pynt =)




Årets dörrkrans är klar, tjock, fluffig, gnistrande och kommer pryda min dörr riktigt fint =)


Torkat apelsiner för olika ljus dekorationer jag ska göra nu i jul....dofta underbart...


Lamp och batterihållarna är klar, tre av dom ska Pelle få. Bättre att kasta gamla batterier och gamla lampor i en behållare och sortera än att kasta i skräpet =)



Mina tre tavlor är snart klara, ska ha snöre att hänga upp i och så fundera jag om man ska dekorera med bollar eller glitter hängandes under men jag ha inte helt bestämt än =)


Två av fem rör klara, bara linda garn runt så fylla med nån leksak, godis, bakverk eller dyligt så blir det en bra julklapp =) Hemmagjord med kärlek!!



I fredags kväll satte jag in dessa godingar i ugnen, de är något så rofyllt med att hela lägenheten är svart utom ugnen som lyser på svag värme. Där inne ligger två härliga älg stekar och ska bli tjarla knölar, satte mig på pallen i köket och bara njöt av att se mörkret ute, mörker inne och en strimma av ljus komma från ugnen. De gav mig lugn på någe sätt, något så enkelt men ändå underbart =)



Medans mamma pysslar så är det en herre som roar sig med mammas dator, antingen blire Minecraft eller så är han ute på Youtube och surfar runt =)

Nu blire disk, bad och sedan fortsätter pysslandet.... höst, kyla, tända ljus och pyssel....de är nu jag mår som bäst =)

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar