Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 28 oktober 2017

Kladdkakemuffins och Älgrevbens spjäll....

Poff så va en vecka över och nu sitter man här utan Leo, han är hos Pappa sin och jag ha då min lediga vecka. Så vad ska man hitta på nu då, jag ha lite pyssel som väntar på mig och så ha jag några skräckfilmer som skriker mitt namn. Skulle kunna baka lite eller pynta men jag få vänta liiiite till innan dess, jag och Leo fuskade i Torsdags och gjorde ett gäng kladdkakemuffins....


Så stolt på Leo för han hällde ihop hela degen så fick jag röra runt då de va lite tungt för han men de va han som fyllde alla formar, ja men vist hade man kladd överallt men de äre värt. Han tyckte de va kul och han lär sig mycke på de, stod och väntade på att dom skulle bli klara i ugnen. Man kan säga han vaktade dom ..hahahaha..... å så vare smaktestaren nummer ett som mumsade i sig en halv kladdkake muffins då han ännu va lite ljummen, den verkade gått hem =)
De gäller bara att mamma ska släppa kontrollen i köket :P Lite stök dör man inte av =)



Efter badet för att få bort all kladdkaka och mjöl vart de BUS.......näääää mamma jag sover inte =) Jag bara vägra stiga upp :P

Så igår vart det handla och lämna han hos pappa, å ni kan juh gissa hur jag ha sovit inatt....NOLL....big fet NOLLA.....hata, första natten från sonen är alltid värst för då går hjärnan 110 konstant och att sova då är helt kört så idag är man lite smått mör....
Börja min första dag med psyk medicinen också så nu få vi se hur detta ska gå, dock så jävla orolig då jag haft sånna mardrömmar om vad som händer när jag tagit medicinen ett tag. Vaknade upp en natt i veckan å skrev, grät och kallsvettades så jag väckte Leo så han skrek och grät vilket sluta vi båda ligger å gråter, tröstar varandra i sängen. Jag ä rädd, jag ä så rädd att de jag drömde ska hända =( 


Man kan säga idag är ingen bra dag alls, jag mår verkligen inte bra och de händer alltid efter Leo farit från mig än om jag vet han är inte långt från mig och jag kommer träffa han snart igen men de hjälper inte....de gör ont....å jag vill sluta gråta jag är less!!!! Jag ska inte kunna gråta mer jag borde inte kunna ha mer tårar men dom verka aldrig ta slut.....
Kroppen är matt, huvudet gör ont och snurrar, ingen aptit och tårarna rullar som om någon just dött, allt är upp och ned, idag får jag kämpa...


...gör allt jag kan för att inte stanna av, för då är det verkligen kört. Så jag ha sparkat mig själv idag till att dammsuga, grava lax, gjort älgreven i ugnen, plockat en massa och bara hållit mig sysselsatt. 


Måste säga älgrevbenen vart riktigt goda denna gången, så möra, så saftiga men då fick dom gå 5 timmar i ugnen också med en MASSA fett,vatten plus massa kryddor under folie i 175 grader. Om nom nom måste jag säga, detta kan jag leva länge på så imorrn blir det potatisgratäng till detta, jag orka inte göra det ikväll så det få som sagt bli imorrn istället...

Nu få de bli lite musik, lite spel och sedan blir det nog se nån film och dra något gammalt över sig. Tro ja tänder några ljus och bara försöker koppla bort världen lite....

Hoppas ni alla har en riktigt bra helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar