Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 21 oktober 2017

Dega, måla, pyssel dag....

Idag är vi fruktansvärt kreativa måste jag säga, vi hunnit med att både rita, måla, färglägga allt från himmel till jord....


Här vart det målat en jultomte med julklappar, stolt mamma då man se hur duktig Leo ha blitt på att rita streckgubbar med både ögon, näsa, mun, hår....de kommer liksom mer och mer för allt vad åren går =) Å tydligen är de hans julklapp i paketet där så nu ska bara mamma lista ut va de kan va =P


Gjorde deg på 2kg mjöl för att göra hand avtryck och fotavtryck som jag nu bränner av i ugnen. Så till veckan ska vi måla dom, de enda jag gjort är att bränna av dom i ugnen. Leo ha gjort degen och allt =)


Tro de ska bli fräna tavlor att sätta upp på väggen =)


Ja, efter att ha målat, degat och mer eller mindre vart vit av all mjöl så han såg ut som en spöke vare dags för ett bad. Skönt att bada, tro han låg där minst en halvtimme och bara sjöng (jul låtar  =) å leka med alla badsaker, ballonger bruka va en hitt då man kan fylla dom och kasta på väggen =D

Sedan ha dagen bestått av minecraft, jaga mamma med nerfgun, lite mera måla, bygga lego, äta och så somna i mammas knä =)
Om någon missat.....gud va jag älska min son!!!

Kram på er alla goda och ha en riktigt bra helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar