Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 30 september 2017

Barnfri helg...


... än hur mycket jag älska min son så när min helg kommer som jag inte har honom sträcker jag ut mig på soffan, viftar med tårna och andas lite extra långsamt och bara njuter =)
Men än fast det är skönt att va själv så sakna jag min son bara minuter efter Pelle far iväg med honom, han är en del av mig och min första reaktion är verkligen djupa andetag in så klickar de till.....faan va jag sakna han.....



Men jag vet han ha de bra, Pelle är en jätte bra pappa och jag litar fullt ut på han så jag vet min son ha de jätte bra. Så med gott samvete kan jag njuta av att va själv, ta hand om mig, bara fokusera på vad jag vill göra, fixa min skalle och andas lite extra.

De är jätte nyttigt att få va själv och få känna att faaaaaan jag är faktiskt mer än bara Leos mamma, jag är min egen person jag ha egna behov. Så när folk oftast nu fråga....

"va ska du göra i helgen?"

.... och jag är barnfri så äre helt tomt i min skalle. Jag ha iiiiingen aning va jag ska göra, jag ha inga planer, jag vill ha den helgen helt fri till att göra vad jag känner för juh den sekunden, just den minuten jag kommer på ...faan kanske man skulle sett en film, spelat lite wow, bakat lite, pyssla, fixat lite jul tjaffs...vad som helst som faller mig in =)
De är en rätt ny känsla för mig vilket gör jag ofta går runt runt runt runt i min lägenhet för hjärnan vet inte vad den ska göra tills jag känner något. Jag måste få den där känsla....ja men faan nu gör vi de här!!! Den känslan väntar jag på innan jag verkligen kan slå slag i det hela =)

Idag ha jag bestämt, det blir att plocka bort massa Leo leksaker, laga lite av hans leksaker, laga en bh, se nån film, spela lite småspel, kolla upp julklappar till Leo, pyssla lite....många saker som jag inte hinner med på veckan å de känns bra, de lättar mycket från mitt hjärta när jag få göra dom där små sakerna som sitter och stör mig hela tiden. Min agenda för helgen, få småskit bortgjorda och BARA MÅ BRA!!! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar