Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 23 september 2017

Julbaka.....

Suttit och kollat igenom lite bakböcker om vad jag skulle vilja baka nu till jul, man kan väl påstå att allt se så kul ut att baka men att ha tid och råd kommer i vägen så jag ha fått skala ned =)  Var uppe i över 100 recept men tänkte vart fasiken ska jag he de ?!?!? Jag kommer inte rymmas i frysen och mina vänner kommer absolut inte hinna äta upp än om Jonny lovat att käka upp allt speciellt de som innehåller choklad ;) Plus att saaaaatan i gatan va dyrt de skulle va att göra 100 recept än om man gör bara ett halvt recept. Så...nä, jag a nu skalat ned till dessa bakverk...

  • Sirapssnittar
  • Drömmar
  • Barnkakor
  • Mintkyssar
  • Havreflarn med choklad fyllning
  • Brysselkex
  • Kokoshallon
  • Saltlakrits fudge
  • Skumtomte fudge
  • Bountybollar
  • Mjölkchoklad kola med kokos och pekannöt 
  • Kalaskakor med choklad
  • Mjuksega kolagrottor
  • Glaskringlor
  • Biskvier med mjölkchoklad och daim fyllning
..... sen om man kommer hinna göra alla va en annan femma. Men man gör bara de man känner man vill göra och har tid med, oftast lättast att baka när man inte ha Leo men hade i år tänkt han ska få hjälpa mamma med jul stöket (med allt vad det innebär) Så hur kommer kakorna att se ut i år vette tusan =)






de vattnas i munnen kan man juh påstå =) Hittade även några matiga saker som jag kommer göra till jul, ska testa mig på att göra inlagd sill för första gången men också en Jansons frestelse. Sedan blir det gamla klassiker som gravad lax, revbensspjäll, smågrisar och köttbullar...inte underligt de knorrar i magen när man tänker på alla läckerheter.

Lite pyssel ska de också bli, va vore jul om jag inte kan pyssla...frågan är bara vad ?!?!?



En krans jag hade tänkt ha inomhus då den blir gjord av pepparkakor kan de va bra att ha den inne....ska bara sätta den högt så jag inte får bit märken i den =)


En liten typ av julklapp jag fundera till Leo och Adde....va vore jul om man inte få lite godis så man kan va hög på socker å aldrig somna =)

Nä, nu dags att fixa lite här hemma för de ä en som som TJATA om Minecraft så han ska få knycka mammas dator ett tag =)

Kramiz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar