Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 24 september 2017

Välja höst jacka/tröja/hoodie...

Hösten är verkligen här och alla dess underbara färger med dom å självklart också kylan, jag trivs med kylan nu mår jag som bäst men självfallet i våras gick både min höstjacka och vinterskor sönder. Å jaaaaa jag säger höst jacka å inte tröja, jag är så pass varm blodig jag vill bara ha en typ av hoodie som jacka annars dör jag av värmen.
Står då inför några olika beslut, först den få inte va för dyr, sedan är de olika längder, tjock het, helt svart eller med ett märke.....så nu ha jag ingen aning om vad man ska välja.... 



Denna hade jag hade jag som gick sönder, härlig, svart, går ned över rumpan så jag behöver inte frysa om den å bra pris. Men då är frågan vill man ha den igen eller vill man testa något annat ??


En typ av annan hoodie med sned dragkedja och breeeeeed mudd både på armarna och mage, lång så den går ned över rumpan men dock lite dyrare. Frågan är då kommer jag bli nuts på att dragkedjan är sned och muddarna är stora, något man inte är van och frågan är om jag skulle gilla det !?!?! 


Lite vidare modell av hoodie, den är längre bak än fram så går ned över rumpan, hög i halsen så den ger skydd mot kyla. Priset mitt i mellan men dock kommer min fråga...jag vill gärna ha den lite längre fram också för den måste täcka min mage då jag ha en häng mage och inte en ölkagge så kommer den täcka ?!?!


Riktigt snygg hoodie och då också lite dyrare, problemet här vart att de är inge skydd för halsen och skulle den täcka magen ?!?! hmmm....

Den här är också riktigt snygg, lång bak så den täcker rumpan och den täcker magen, snygg motiv dock inge skydd för halsen och så är jag lite fundersam över materialet då alla andra är bomull och polyester blandat så man få mer stretch medans denna är ren bomull.....kanske bli för styv ?!?!

Stora problem man har jämför med barnen i Afrika som svälter men folk som vet att jag köper typ nästan aldrig kläder för jag HAAAAAATA att kläd shoppa så är detta som att gå över ett minfält men jag MÅSTE ha en jacka snarast så jag inte ska bli förkyld, eller ja mer förkyld än vad jag redan är =)

Kramiz!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar