Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 28 september 2017

Härligt barnslig....

... ja en del av min barnslighet ha inte försvunnit kan jag lova. Den veckan jag ha Leo dyker alltid min barnsliga sida upp och de blir bra mycket bus mellan varandra så till och med Leo brister ut...

MAMMA GE DIG! 
....hahahaha, kan inte rå för de är bara så kul ibland att komma ned till hans nivå. Igår va en sån dag, efter dagis vart de både bus med lego där vi byggde en massa torn...
 (lånad bild)
..som vi sedan rev och varje gång han kom upp till en viss nivå putta jag ned tornet och han blev vansinnig men du ska se han gjorde exakt samma sak med mitt torn =) Jag blir så där....

"gör du gör jag"

Va äre man bruka säga, öga för öga....torn för torn =)
Som när vi leker kurragömma och han blir såååååå sur för mamma ha alltid nån plats han inte hitta mig på. Jag ha nämligen vissa ställen han inte verka komma ihåg att jag gömmer mig på och han få söka hur mycke han vill han hittar mig inte. Å då ge jag ifrån mig ett ljud så han lättare ska hitta mig men jag märker på han, han blir bara argare och argare (ha jag nämnt han ha mitt temperament, fast de säger jag inte högt =) Sedan när han hittar en stampar han med fötterna i marken och talar om med bestämd röst att NU RÄKNAR DU!!! =)

Leo ger mig verkligen både skratt och tårar och frustration men de ä väl därför man ha barn, man få uppleva allt på en och samma gång....tre överraskningar i en liksom =)


...åååå jaaaaa jag jämför barn med kinderägg just nu :P

Dom bruka säga att när man får egna barn så får man känna på hur man själv va när man va liten, ja då vill jag påstå att mamma och pappa ha haft de dom gjort då jag nu och då vill strypa herr Leo. Asså jag är tjurig men faaaaaaan ska veta jag ä inte ens hälften så tjurig som min son är.
Att sitta en och samma dag säga 500000 gånger NEJ DU FÅR INTE så ger han sig inte, än hur jag lägger upp det, muta, hota, snällt, argt, tufft de kvitta liksom för han lyssna inte. Utan vill han något så vill han verkligen de och de finns inget som kan få han att tänka annorlunda.


Nu är han inne i en Minecraft period och då vi bara ha en dator får vi samsas om den, vilket blir på morgonen så sitter jag med datorn och skriver blogg, spela Dakota (facebook spel) och allmänt gör småsaker som måste göras. Då får han efter lunch sitta vid datorn så gör jag andra saker som dammsuga, diska, tvätta och allt sådant. Men den där perioden från frukost till efter lunch är han mer än billig!!!!

"Mamma, mamma minecraft, mamma, mamma jag spela, mamma, mamma, maaaaaaaaammaaaaaa, mincraft nu, mamma jag spela nuuuuuu" å lyssnar då inte mamma så skjuter vi henne med nerf guns eller drar hon i armen, eller slicka hon i ansiktet, eller så går vi in i köket och gör något vi absolut inte får för då bara måste hon reagera och lyfta sitt arsle så hinner man kuta till data stolen och ta hennes plats "skitunge" =)

Å när jag då tillåter att ja men ok, du få spela nu jag tänker ändå diska....ge han två  minuter så kommer han gnällandes att något inte funka så jag få gå mellan diskbänken och datorn 100 gånger på 30 minuter bara för han egentligen inte vill spela han vill att mamma eller pappa ska spela så han kan bara glida med på ett banan skal eller ännu hellre elda upp dom byggnade man gjort eller varför inte spränga upp den med NÅGRA TON TNT!!! 😈


Känner hur man sliter i sitt hår, man känner hur hjärncellerna rinner bort, hur humöret går såååå upp och ned det är en jävla berg å dalbana, så när man sedan går för att de man verkligen höll på med står man helt stilla i ett rum och frågar sig själv.... " vad faan vare jag gjorde nu" .... =)

Men så på kvällen, när vi sätter oss i sängen å ser tecknad film innan han somnar så är det oftast jag som är mer inne i filmen. Jag bara älska Walt Disney filmerna även Pixar  å nu ha jag börjat få upp ögonen för andra tecknade filmer med. Igår vart de Trolls, de slutar med att jag sjunger varje sång och han sitter å hychar mig....

mamma, tyst...hör inget....tyst =)


Men mamma vill sjunga, kan inte rå för du inte hör riktig skönsång när mamma sjunger utan mer en kråka som kraxar :P
Älskar dig min lilla plutt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar