Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 12 april 2019

Tillbaks från alla sjukdommar....

Efter flertal månader med att ligga sjuk i både flunsa och magsjuka *4 å allt annan skit vi fått så ha man äntligen börjat komma ikapp med allt. Så nu kan man mer slappna av och faktiskt sätta sig och skriva lite blogg igen....


Våran jul vart juh skit när både jag och Leo vart sjuka den 22 December med flunsan så hög feber och mådde riktigt illa =/ Lill stackaren min gjorde de bästa han kunde med att öppna julklapparna men man såg inte den där jätte glädjen i ögonen...han orkade verkligen inte.
Så de vart varken nån bra jul eller nyår för oss så nu när jag tog bort alla julsaker i Januari var de någon som vart riktigt lessen och förstod inte varför jag skulle ta bort julen....tomten hade juh inte vart här så de hade juh inte vart nån jul heller =(
Snacka om att ens hjärta brister när man märker på honom hur lessen han verkligen vart.......fy tusan för att bli sjuk runt jul och sådana högtider man faktiskt bryr sig om...
Fick några kort på lillskrutten i alla fall.....



Ny t-shirt nån va riktigt nöjd över...Five night's at freddy's :D 


Utklädd med Woody kläder och en Buzz Lightyear i handen va han super glad =) 



Snögubbe dräkten vart en stor hit, den används lika flitigt nu.....dock vit så den ä väl ren 5 minuter =)


Musse pig onepice vart en hitt :D 


Pelle julklädd....


Packar upp grisen från Toy Story, de var som ett tema i jul =)




Pelle fick döskalle muggar med sugrör =)



Världens tjusigaste Super Mario =) 







Woody från Toy Story filmerna, nu kan Leo va sin egen Cawboy =) 

 Jag själv hamnade i en riktigt dålig spiral rakt ned i hellvettet så de var en tung period för mig, fick lite extra hjälp från psyk med fler personer fler tider men de gick inte helt uppåt utan fortsatte neråt. Jag vet nu varför, förstår precis varför de gick käpprätt neråt. Inget jag kommer ta upp här men när man vaknar och kommer på varför är det lättare att lösa problemet... så efter min sista magsjuka här för 3-4 veckor sedan så ha jag kämpat mig uppåt å nu äre bra igen =)
Jag har nu varit glad i säkert 2 veckor å de är......de är stort för mig, så länge ha jag inte känt mig glad på MÅNGA år. Jag vet dipparna kommer komma och gå som dom vill men jag kämpar mig igenom dom som jag gjort så många gånger förut, hoppas bara på att dom värsta håller sig så långt bort dom bara kan.
Hade jag inte vart så jävla tjurig hade jag vart borta för länge sedan, så tjurighet kan va en bra sak =)


Har hunnit med lite kul sedan jul iallafall, vi var för första gången på Leos Lekland i Umeå å gud va han trivdes. När man bara är van skruttiga lilla Baazinga här i övik som dessutom är så förfallen och äcklig så va de enoooooormt att fara dit. Leo lekte som bara den, värsta va att försöka hitta åt han...skulle ha sånt där halsband man ha på hundar när man är å jaga så man ha nån koll på vart han tog vägen : P


Vägen dit kan man sova men vägen hem är man vaken ?!?!?!....tyckte han skulle va dö men icke!!!


Vulkanen va bäst...där kunde man klättra men satan så rädd han va att ta sig ned...nån fler än jag som ha en höjdrädsla kan jag lova =)


Nä men servetter med Leos namn...trevligt, dom åker hem :P Skulle snott en hel låda..hade vart perfekt till kalaset :D


Enda naktdelen va att du fick vänta en timme på maten =/ Såååååå ska du äta där å ser det är många...va beredd att vänta ett bra tag....





De va nån som verkligen hade kul här, fler gånger ska vi hit detta va inte sista gången. Få bara hoppas han ska va helt frisk då å snäääälla kan inte alla som är där va friska också. Vi vart ännu sjukare efter detta så....de va kul men efterbörden va icke kul =)


Rocka snögubbe med headset och youtube :P 

Kommer fler inlägg, fick dela upp annars blir det för många bilder i ett blogg inlägg :P 

Kramiz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar