Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 29 april 2019

Familjens dag på stan....å julkort =)


I lördags va det familjens dag på stan, där det fanns allt från dansuppvisning, brandkåren, present utdelning, godis regn, karusell, tågvagnen och mycket mer. For dit med Kicki å Peter plus alla onga, vart en massa bus kan jag lova. Varmt va de tusan också så jag vart förvandlad till en kokt kräfta, lova...de är jätte snyggt å klias inte alls så man håller på bli tokig..nej nej...hell no =)


Här äre dans uppvisning som Alicia skulle va med på så vi står i publiken och trängs....


...skulle dock haft öronproppar till lill jänta, stackars öron. Konstigt ä dock att ungar kan tycka de där ljudet är högt men deras egna decibel som är så JÄVLA hög att man blir vansinnig nä den är inte hög ?!?!? Den som skär i ryggraden man vill inget annat än ta en stor kudde och bara pula käften deras full å säg " skrik nu du om du kan".... de må låta hårt men alltså barn, vissa skrik ljud dom gör är värre än naglar på svarta tavlan....hahaha....att man inte är döv är ett under =)


Scottan är en riktig cooling idag :D 


Prutt unge =) 



Dom gör de bra när dom står där uppe och ska härma sin lärare, mena jag kan tusan inte göra de. Taktkänslan finns när man ska sjunga men dansa då ha jag två stora vänsterfötter å dom kriga som med varandra. Å kopplingen mellan hjärna, fötter och resten av kroppen går på ett gammalt segt modem, den står som och buffrar lite nu å då så bli inte förvånad om jag bara står där och inget gör...det är inget farligt det är bara den där buffnings cirkeln som snurrar runt runt för den tappade kontakt med hjärnan ett tag men jag är snart på fötter igen =)


Fint väder nalta, klarblå himmel...blåste lite men de va bara skönt =) 


Karusellen va kul, gratis också så det gillas helt klart :D Man ska bara hinna före alla...de är väl de svåraste av allt =)




Vet inte helt varför scott sov i sin bil....huvud...öga...va de nu va han satt i men den va skön att sova i =)
Vart en riktigt rolig dag från 10 på morgonen till typ 16 när vi kom hem, jag dog lite lätt där i soffan efter en dusch, kände sig skitigt efter man vart där...grus blåste lite fint överallt...
Han med att skaffa Scotts present, apoteket och till och med headset till min mobil så nu kan jag lyssna på musik när man hämta Leo på dagis igen. Eller bara koppla in när man ska stå å diska, med musik blir allt så mycke roligare att göra =)

Igår söndag vart en sån där dag...ÄH...orka inte göra ett skit så jag ska ha en härlig söndag hade jag tänkt. Jag va såååå inne på att inte göra ett SKIT!!! men så starta min hjärna så plötsligt stod jag där med 2000 saker jag gör på samma gång bara för min hjärna inte kunde hålla käft bara för en dag...EN DAG, ska väl inte va så mycket begärt va ?!?!

Så jag börja med att flytta köksbordet och alla stolar till vardagsrummet så jag får golvet fritt för jag ska måla om min jätte tavla som hänger i köket, den jag gjorde med två vitrin dörrar. Jag ha aldrig vart nöjd över den så nu ska den tusan göras om..hur?!?!? ha ingen aning för den lilla detaljen avslöjade inte min hjärna bara att det skall göras å de är NU!! inte om en vecka nä..NU!!!

Så kom jag på att faan man måste va två för att lyfta ned den så den inte knäcks å för att den är så jäääävla tung så Pelle ska hjälpa mig få ned den på tisdag...så där stod jag igen utan någe att göra å börja helt plötsligt hånle, du kunde se hur hornen börja komma fram.....då kom jag på att SATAN I GATAN...jag kan börja med julkorten!?!??!?
Um, jag behöver nån som kan få tyst på min hjärna för ha jag inte jobb fixa den mig jobb....hahahahahaha......

Så nu är julkortsmallarna påbörjade i alla fall, de är nalta piller att göra =)
Det är inte dessa kort som du se på bilden utan....de få man inte se fråns dom är klara :P Nä, nu ska jag göra något vettigt idag.....

Kram på er alla =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar