Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 19 april 2019

Glad Påsk...



Glad Påsk på er alla där ute, hoppas ni ha lika fint väder som vi har =) 


Igår vart det att en massa affärer med Kicki å Peter plus Tyler, va så fint väder man va verkligen överklädd...om det är så här hett nu hur hett kommer de bli i sommar ???
Sedan när man kom hem så klädde vi ut Leo som Super Mario och skägg och hatt, hade inget som ens kunde likna en påskkärring eller gubbe så va faan.....va äre som säger man MÅSTE va en sån.

Näh, klädde ut honom sedan gick vi ned på coop och fick en godis påse, på vägen hem hör vi nån ropa Mario....de va tjejerna från kyrkan som stod med ett bord ute och bjöd på fika, ballong och en gul ros =) Självklart gick vi dit och gav åsnan en kram och pratade med alla där =) Då märkte jag att herrn min gilla tydligen morotskaka så måste ta och göra en...kanske till veckan. Leo tyckte de va så fränt att åsnan fick bara käka morot och inget godis...de va de heta samtalsämnet heeeeela vägen hem =D
 
Då idag är sista dagen innan min vilde komma hem så vart det en massa balkong pyssel. Olja in golvet och bära ut nästan alla saker som ska va där ute. Dock inga blommor än men dom kommer komma ut nästa helg ha jag tänkt, måste bara köpa några först =) De enda jag ha ute som behöver vatten är mina rabarber....


Få se hur jag ska göra i år....jag ha juh rabarberna i denna svarta kruka men jag fundera om den är för liten och för varm, då den är svart drar den åt sig all värme. Å på balkongen kan de bli vaaarmt så jag håller på måla en zink balja men.....nu när jag lyfta upp den svarta krukan på min bänk ute för att olja in golvet märker jag juh att den få juh plats där på slutet av bänken så med andra ord ta den ingen golv yta. Så nu vart jag kluven.....ska den få va kvar i den svarta krukan och så kan jag he ned rull gardinen så blir det inte såååån hetta på dagen eller ska jag ha över den i zink baljan....men då måste den stå på golvet....hum hum....



Ha till och med bord och pallar som jag fått av Gunhild, så i år kan jag å Leo käka ute när det är fina dagar. Och rullgardinerna gör att jag kan va ute utan att få mina blåsor och värme utslag....så...YAAY.... =)



Passa på att käka en tonfiskmacka innan Leo kommer då han inte alls äter det =) De som är så himla gött...han vet verkligen inte vad han missa...NOM NOM NOM...hela jag ä en tonfisk snart :P


Sitter å kollar på kattungar som är till salu då jag ska skaffa två stycken, men fundera på att ta nån från djurhemmet.....dom behöver också kärlek. Men denna lilla sötnos med jätte öron föll man juh helt klart för =)

Imorrn blir det påskägg jakt å kina käk (trotsar påsk käket) hemma hos Kicki och Peter, så vi hoppas på bra väder å massa götta imorrn, säger jag som inte ens käka godis..HAHAHAHA....

Nä, dags att göra klart så man kan sätta igång med käket =)

Kramen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar