Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 13 april 2019

En vecka med Leo....

Nu ha mamma blivit barnfri en vecka, de va en riktigt bra vecka förra veckan då vi fick oss ut på loppis, gick till coop å handla och jag kunde även gå ut med skräpet. 
Ni som känner vet att jag ha en panik ångest att gå ut när jag är själv, jag får mig inte utanför dörren. Men när jag ha Leo så hjälper han mig, visst ha jag en dålig dag då äre hel kört...jag kan inte ens gå ut på balkongen paniken kommer som ett slag mot en, de blir som att köra mot en bergvägg i 110 =/ Man tappa luften, man få panik, skakar, gråter, spyr......de går inte. 
Men då när jag ha mina bra dar som jag haft nu ett tag så går det så mycket lättare. Rösterna i skallen tystna, paniken blir mindre, jag kan trycka mig själv ut, man ha en helt annan energi. 
Och jag måste säga de jag ha världens underbaraste son, han vet om alla mammas problem och han acceptera dom och verkligen hjälper mig. Han kan stå vid dörren på väg ut men se att jag klara de inte, säger jag nej går han in igen och klär av sig. Ingen klagan ingen bråk ingen protest, se han att jag få panik ta han min hans å säger " mamma, du är duktig, Leo finns här" Det om något kan få ens mamma hjärta att brista (stort rött hjärta till min son)
Jag vet att utan min son skulle jag inte vara vid livet, han må göra mig gråhårig ibland då han är lika tjurig som sin mamma å lika kräsen i maten som sin mamma men....ens barn SKA göra en gråhårig, de är deras jobb =) 


När man INTE vill sova kan man alltid ställa på på huvudet å enervera mamma lite extra mycket =) 


Perfekta tröjjan för Leo, den säger allt :D 


Fick oss ned på second hans å hittade några småsaker där, Leo hitta en korv den va han mest stolt över =)


Måste säga dom ha riktigt gött fika där, alltid skönt att få äta de nån annan bakat för en gångs skull =)


Inte nuuuuu....vänta.....shå er, stick inte upp era jävla huvuden än jag ä int klar med zink baljan än =/ Mina rabarber tyckte den svarta kruka vart NÅGOT för träng så jag håller på tömma all jord från zink baljan. Så ska jag fylla den med ny fin jord och plantera över. Men då kvällen är så jävla kall måste jag vänta lite men mina små readheads vägra vänta dom kommer när dom själv vill komma....tjuriga saker !!! =)


Ha tagit hand om mina utomhus saker då so står i hetta så bleks dom rätt fint, flagna och tusan allt så jag suttit å lagat, målat, skyddsbehandlat så ett år till håller dom då. Men efter det lär nog några saker åka, dom blir så sköra minsta lilla pust så går dom sönder, måste också hitta åt kvinno blottaren...hon gick trasig för två år sedan så nu ä gubben helt ensam blottare å så kan vi juh inte ha det =) 



Mmmmmm, blåbärspaj med knäckig topping...om nom nom nom....men ha man främmande ska man tusan också ta hand om dom. Bästa med det är reeeeesterna är mina..hahahahaha....


Min lilla drake, mysiga onepice är underbar att ha hemma och han bär dom med stil =) Men de märks de börja bli varmt ute för nu börja även han öppna upp dom "pjuuuuh, mamma...vaaaarmt" Men säger man ta av dig dom då...NEJ!!!! tjurig vare jah =)


Jag och Leo gjorde påskfint på balkongen igår och så ha herrn fått dille på han ska hamra, spika, böjja, skruva och ha för sig så nu ha han några större block av trä som han kan bråka med. Han kanske ska bli snickare ?? =)


När man är TJURIG får man upp sina hissgardiner själv :P Mena först med en fruktansvärd höjdskräck, å min trappstege för kort så få man PALLA upp trappstegen på olika sätt och hoppas att allt ska hålla. Kan säga efter alla tre hissgardiner va uppe så hade jag så sjukt int i ben, höft, armar och rygg. Jag spänt mig som faaaaaaaan, mena jag står på första pall steget och jag skakar som ett asplöv...kan ni gissa hur man skaka när man står överst och balanserar...GAH...men upp kom dom :P Lär va mer än en granne som fundera vad i HELLVETTE jag höll på med :D



 Hitta denna söta lilla varelse som ska visa tempen ute på balkongen...um...ja...alltså den ha sitt eget liv må jag säga. Temperatur mätaren stämmer inte helt men den va juh söt i alla fall :P

Men som sagt nu ha lill busen fart till pappa sin så mamma kan strääääääcka ut sig i soffan och bara slappa, men oj va uttråkad å trött ja vart !?!??! GAAAAH...va ska jag nu göra ?!?!?!

Kram på er =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar